|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özel Öğretim Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 305 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin birbirleri ile esnek birleşiminin sağlandığı uygulamalar sergileme. Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin temel alınan eğitim felsefesi, program tasarımı, öğrenme kuramları ve içerik ile uyumlu uygulamalar sergileme. Öğretim stratejileri, yöntem ve teknik uygulamalarını, yazılı materyallere veya bilgisayar temelli, bilgisayar destekli, uzaktan eğitim vb. teknolojik öğretim çevreleri ile esnek şekilde birleştirebilme. Yazılı veya çok ortamlı öğrenme kaynaklarının öğretim stratejileri, yöntem ve teknik kullanımları açısından değerlendirebilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
26790 İçerik ve Öğrenme Yönetim Sistemleri
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Etkili ve verimli öğrenmenin sağlanması için farklı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin işe koşulması. Küçük grup çalışmalarının mikro öğretim uygulamaları ile birleştirildiği bu derste, adaylar verdikleri öneriler temelinde, bir öğretim planı hazırlayarak, ortam ve araç-gereçleri düzenleyerek seçtikleri yöntemler ile içeriği öğretirler. Geliştirilen veya kullanılan materyallerin programlı öğretim, bilgisayar destekli, bilgisayar temelli öğretim, online toplulukları vb. teknolojik uygulamalar ile desteklenmesi beklenir. Bu uygulamalar ölçütler temelinde değerlendirilir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel öğretim metotlarının, PI, CBI, CSCL vb. öğretim teknolojileri uygulamaları ile öğretimde birleştirilmesi için mikro-öğretim uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel bilgilerin gözden geçirilmesi ve grupların belirlenmesi |
Bilgilerin tekrarı |
Soru-cevap, tanıtım
Grupların verdikleri öneriler temelinde uygulama birleşimleri veya sıraları değişebilir. |
|
2 |
Grup önerilerinin değerlendirilmesi, yöntemlerin ve içeriklerin belirlenmesi, BDE vb. uygulamaların gözden geçirilmesi |
Öneriler için gerekçe metinlerinin yazımı |
Uygulama rehberliği, sokratik sorgulama, tartışma. |
|
3 |
Sunuş yolu, soru-cevap, eğitsel oyun |
Sunular için gerekli hazırlıklar |
Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği. |
|
4 |
Gezi-gözlem, misafir konuşmacı, altı şapka |
Sunular için gerekli hazırlıklar |
Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği. |
|
5 |
Tartışma teknikleri |
Sunular için gerekli hazırlıklar |
Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği. |
|
6 |
Araştırma-inceleme, deney, mahkeme |
Sunular için gerekli hazırlıklar |
Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği. |
|
7 |
Sunuş yolu, gösterip yaptırma |
Sunular için gerekli hazırlıklar |
Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği. |
|
8 |
Kubaşık öğrenme, jigsaw |
Sunular için gerekli hazırlıklar |
Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği |
|
9 |
ARASINAV |
|
Mikro öğretim uygulamaları ve sözlü sınav |
|
10 |
Tam öğrenme, akran öğretimi, oyun |
Sunular için gerekli hazırlıklar |
Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği. |
|
11 |
Drama, örnek olay, beyin fırtınası |
Sunular için gerekli hazırlıklar |
Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği. |
|
12 |
Buluş yolu, benzetim |
Sunular için gerekli hazırlıklar |
Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği. |
|
13 |
İstasyon tekniği, balık kılçığı, beyin fırtınası |
Sunular için gerekli hazırlıklar |
Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği. |
|
14 |
Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, sergi |
Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, sergi |
Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği. |
|
15 |
Gözden geçirme, tartışma ve son değerlendirmeler |
Gözden geçirme, tartışma ve son değerlendirmeler |
Review, discussions, evaluations |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
Yazılı, coktan seçmeli vb. sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Doğanay, Ahmet (Editör) (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Demirel Özcan (2005) Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Sönmez, Veysel (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
1 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
3 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
3 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
3 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
5 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
3 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
4 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
3 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
4 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
5 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
1 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
3 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
3 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
2 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
7 |
35 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 117 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|