Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri I

Dersin Kodu : MB 305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin birbirleri ile esnek birleşiminin sağlandığı uygulamalar sergileme.
Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin temel alınan eğitim felsefesi, program tasarımı, öğrenme kuramları ve içerik ile uyumlu uygulamalar sergileme.
Öğretim stratejileri, yöntem ve teknik uygulamalarını, yazılı materyallere veya bilgisayar temelli, bilgisayar destekli, uzaktan eğitim vb. teknolojik öğretim çevreleri ile esnek şekilde birleştirebilme.
Yazılı veya çok ortamlı öğrenme kaynaklarının öğretim stratejileri, yöntem ve teknik kullanımları açısından değerlendirebilme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : 26790 İçerik ve Öğrenme Yönetim Sistemleri

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Etkili ve verimli öğrenmenin sağlanması için farklı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin işe koşulması. Küçük grup çalışmalarının mikro öğretim uygulamaları ile birleştirildiği bu derste, adaylar verdikleri öneriler temelinde, bir öğretim planı hazırlayarak, ortam ve araç-gereçleri düzenleyerek seçtikleri yöntemler ile içeriği öğretirler. Geliştirilen veya kullanılan materyallerin programlı öğretim, bilgisayar destekli, bilgisayar temelli öğretim, online toplulukları vb. teknolojik uygulamalar ile desteklenmesi beklenir. Bu uygulamalar ölçütler temelinde değerlendirilir.

Dersin İçeriği : Genel öğretim metotlarının, PI, CBI, CSCL vb. öğretim teknolojileri uygulamaları ile öğretimde birleştirilmesi için mikro-öğretim uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel bilgilerin gözden geçirilmesi ve grupların belirlenmesi Bilgilerin tekrarı Soru-cevap, tanıtım Grupların verdikleri öneriler temelinde uygulama birleşimleri veya sıraları değişebilir.
2 Grup önerilerinin değerlendirilmesi, yöntemlerin ve içeriklerin belirlenmesi, BDE vb. uygulamaların gözden geçirilmesi Öneriler için gerekçe metinlerinin yazımı Uygulama rehberliği, sokratik sorgulama, tartışma.
3 Sunuş yolu, soru-cevap, eğitsel oyun Sunular için gerekli hazırlıklar Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği.
4 Gezi-gözlem, misafir konuşmacı, altı şapka Sunular için gerekli hazırlıklar Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği.
5 Tartışma teknikleri Sunular için gerekli hazırlıklar Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği.
6 Araştırma-inceleme, deney, mahkeme Sunular için gerekli hazırlıklar Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği.
7 Sunuş yolu, gösterip yaptırma Sunular için gerekli hazırlıklar Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği.
8 Kubaşık öğrenme, jigsaw Sunular için gerekli hazırlıklar Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği
9 ARASINAV Mikro öğretim uygulamaları ve sözlü sınav
10 Tam öğrenme, akran öğretimi, oyun Sunular için gerekli hazırlıklar Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği.
11 Drama, örnek olay, beyin fırtınası Sunular için gerekli hazırlıklar Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği.
12 Buluş yolu, benzetim Sunular için gerekli hazırlıklar Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği.
13 İstasyon tekniği, balık kılçığı, beyin fırtınası Sunular için gerekli hazırlıklar Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği.
14 Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, sergi Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, sergi Düz-anlatım, mikroöğretim, tartışma, akran değerlendirmesi, uygulama rehberliği.
15 Gözden geçirme, tartışma ve son değerlendirmeler Gözden geçirme, tartışma ve son değerlendirmeler Review, discussions, evaluations
16/17 FİNAL SINAVI Yazılı, coktan seçmeli vb. sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Doğanay, Ahmet (Editör) (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  Demirel Özcan (2005) Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  Sönmez, Veysel (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 1
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 3
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 3
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 3
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 3
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 3
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 5
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 3
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 3
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 4
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 3
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 4
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 5
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 1
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 3
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 3
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 2
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 7 35
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 117
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.68
Dersin AKTS Kredisi: 5