Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Arazi Değerlendirme ve Arazi Kullanım Planlaması |
|
Dersin Kodu |
: |
TBB-510 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SUAT ŞENOL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Arazi değerlendirmenin amaç ve ilkelerinin kavranması
Arazi uygunluk sınıflamalarının yapısı hakkında bilgi sahibi olur. ILSEN arazi değerlendirme modelini öğrenir ve kullanır Arazi değerlendirmesi ve bunun sonucunda arazi kullanım planlaması yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Arazi ve topraklara ilişkin verilerin yorumlanmasıyla arazi değerlendirmesi yapmak ve bu değerlendirme sonuçlarından arazi kullanım planlarını oluşturmanın ilke aşama ve yöntemlerini uygulamalı olarak öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Arazi değerlendirme ve arazi kullanım planlamasının ilkeleri ve işlemleri. Arazi uygunluk sınıflamalarının tipi ve yapısı, arazi değerlendirme ve arazi kullanım planlaması amacıyla kullanılan ILSEN arazi değerlendirme sisteminin tanıtımı, seçilen bir alanda uygulanması ve sonuçların rapor edilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Arazi Değerlendirme Amacı ve İlkeleri
|
Yok |
Düz anlatım |
|
2 |
Temel Kavramlar |
Literatür taraması |
Düz anlatım |
|
3 |
Arazi Uygunluk Sınıflandırmaları |
Literatür taraması |
Teorik bilgi sunumu |
|
4 |
Arazi Değerlendirme İşlemleri |
Literatür taraması |
Teorik bilgi sunumu |
|
5 |
İlsen Modeli tanıtımı |
Literatür taraması |
Literatür taraması |
|
6 |
İlsen Modeli Uygulamaları |
Proje alanı seçimi |
Veri toplama |
|
7 |
İlsen Modeli Uygulamaları |
Proje alanı veri kaynaklarının temini |
Model üzerinde veri girişi |
|
8 |
İlsen Modeli Uygulamaları |
Arazi verilerinin düzenlenmesi |
Model üzerinde veri girişi |
|
9 |
İlsen Modeli Uygulamaları |
Arazi kullanım araştırmaları |
Arazi Kullanım türlerini tanımı |
|
10 |
İlsen Modeli Uygulamaları |
Arazi kullanım araştırmaları |
Arazi Kullanım türlerini tanımı |
|
11 |
İlsen Modeli Uygulamaları |
Verilerin kontrolü |
Modeli çalıştırma |
|
12 |
Arazi Kullanım Planlaması Çalışmaları |
Model çıktılarının kontrolü |
Model çıktılarının haritaya dönüştürülmesi |
|
13 |
Arazi Kullanım Planlaması Çalışmaları |
Model çıktılarının kontrolü |
Model çıktılarının haritaya dönüştürülmesi |
|
14 |
Arazi Kullanım Planlaması Çalışmaları |
Model çıktılarının kontrolü |
Rapor ve harita hazırlama |
|
15 |
Ara sınav |
İşlenen tüm konuların tekrarı |
Yazılı |
|
16/17 |
Final sınavı |
İşlenen tüm konuların tekrarı |
Yazılı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ekolojik tarım prensiplerini, sürdürülebilir ve ekolojik tarım açısından kavrayarak, bunların pratikte kullanımına katkı sağlar |
3 |
|
2 |
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
2 |
|
3 |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme ile diğer alanlar arasındaki etkileşimi kavrar |
4 |
|
4 |
Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak diğer mühendislik alanlarına da başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur |
5 |
|
5 |
Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yetkinlik kazanır ve projeler üretir |
0 |
|
6 |
Kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe dökme noktasında donanımını artırır |
0 |
|
7 |
Toprakların muhafaza edilmeleri, her türlü amaç dışı kullanımlara ve kirlenmeye karşı korunmaları için değerlendirme yapacak her türlü teorik bilgiyi diğer alanlarla ilişkisini de kavrayarak kullanır |
4 |
|
8 |
Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek bir araştırma planlar/uygular veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur |
3 |
|
9 |
Bitkilerin, her türlü topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yapabilir |
0 |
|
10 |
Tarımsal alanların bilimsel, ekonomik ve akılcı kullanımları kapsamında, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi noktasında projeler üretir |
5 |
|
11 |
Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır |
0 |
|
12 |
Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır |
1 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme yetkinliğine sahip olur |
2 |
|
14 |
Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır |
2 |
|
15 |
Alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır |
1 |
|
16 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer |
0 |
|
17 |
İngilizce olarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
0 |
|
18 |
Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir |
3 |
|
19 |
Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler |
4 |
|
20 |
Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|