Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : BTE1 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU
Doç.Dr. OZAN ŞENKAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ
Arş.Gör.Dr. MEHMET CAN ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenebilir.
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler .
Çalışacağı konu alanını belirler.
Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler
Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler.
Araştırma problemini belirler.
Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler.
Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar.
Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesi ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İçerik, yapılacak işler, yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgilendirme İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
2 Türkçe ve yabancı dillerde alanyazın hakkında bilgi verme İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
3 Alanla ilgili kaynakların konu alanı bazında tanıtımı İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
4 Alanla ilgili kaynakların araştırma yöntemlerine göre tanıtımı İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
5 Araştırılması gereken konulara karar vermek İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
6 Tez araştırma konusunu belirlemek İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
7 Konu alanıyla ilgili alan yazını taramak İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
8 Konu alanıyla ilgili incelenecek değişkenleri belirlemek İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
9 Araştırma problemini belirlemek İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
10 Uygun araştırma yöntemini belirlemek İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
11 Örneklemi belirlemek İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
12 Veri toplama yöntemlerini belirlemek İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
13 Pilot çalışma yapmak İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
14 Pilot çalışmanın değerlendirilmesi İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
15 Gerçek çalışmayı planlama İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma
16 Dönem boyunca yapılan işlerin değerlendirilmesi İlgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  2- Cohen, L.; Manion, L.; Morrison, K. (2007). Research Methods in Education,Routledge, NY.
 3- Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Kitabevi, 16. Baskı, Ankara
 4- Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Tekışık Matbaası, Ankara
 1- Fraenkel, J.R. ( 1993). How to Design and Evaluate Research in Education, Mc. Graw hill, Second Edition, NY
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 3
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 3
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 3
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 4
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 4
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 3
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 1
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 3
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 4
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 3
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 5
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 3
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 4
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 4
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 1
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 50 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6