Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çok Ortamlı Öğretim Tasarımı

Dersin Kodu : BTE 715

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çok ortamlı öğrenmede kavram, ilke ve süreçleri açıklayabilme
Öğretim tasarımı, içerik birimleri ve kavrayış yanılgıları arasındaki ilişkileri açıklayabilme
Çok ortamlı öğrenmede üst-düzey düşünmenin destekleyecek ilke, teknik ve yöntemleri uygulayabilme
Çok ortamlı tasarımda yapılan öğretime ilişkin seçimleri gerekçesi ile açıklayabilme
Farklı bağlamlarda alınan farklı öğretim karar ve seçimlerini ölçütler temelinde değerlendirebilme (Çok ortamlı öğrenme için yapılan tasarımlar kapsamında)

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretim tasarımı ve çok ortamlı öğrenme temelinde öğretim yazılımları ve uygulamaları geliştirmek.

Dersin İçeriği : Çoklu ortam kuramları, düşünme kuramları, bilgisayar destekli öğretim uygulamaları ve çevreleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Önceki bilgilerin gözden geçirilerek, yazılım ekiplerinin kurulması Önceki bilgilerin gözden geçirilmesi Soru-cevap, sunu, tartışma
2 Çoklu ortam tasarımında kuramsal temeller İlgili kaynakların okuması, yazılım içeriği seçimi Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
3 Çok ortamlı öğrenmenin temel ilkeleri İlgili kaynakların okuması, yazılım içeriği seçimi Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
4 Çok ortamlı öğrenmede üst-düzey ilkeler İlgili kaynakların okuması, yazılım için temel ilkelerin uygulanması Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
5 Bilgisayar destekli ortamlarda gelişmiş uygulamalar ve çok ortamlı öğrenme İlgili kaynakların okuması, ilgili üst-düzey ilkelerin seçimi Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
6 Kavrayış yanılgıları, içerik birimleri ve öğretim tasarımı İlgili kaynakların okuması, içeriğin seçimi ve düzenlenmesi Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
7 Sezgisel düşünme ve çoklu ortam tasarımı İlgili kaynakların okuması, içeriğin seçimi ve düzenlenmesi Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
8 ARA SINAV Sınav çalışması Tasarım çalışmaları ve sözlü sınav
9 Eleştirel düşünme ve çoklu ortam tasarımı İlgili kaynakların okuması, içerikte yanılgı olasılığı tespiti Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
10 Yaratıcı düşünme ve çoklu ortam tasarımı İlgili kaynakların okuması, üst-düzey düşünmeyi destekleme Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
11 Öğrenme stilleri, stratejileri ve destekleme İlgili kaynakların okuması, üst-düzey düşünmeyi destekleme Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
12 Farklı alanlarda çok ortamlı tasarım incelemeleri Farklı alanlardaki tasarımlara uyumunun sağlanması Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
13 Farklı alanlarda çok ortamlı öğrenme için tasarım sunular Yazılımda düzenleme, raporun hazırlanması Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
14 Farklı alanlarda çok ortamlı öğrenme için tasarım sunular Son düzenlemeler Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
15 Sunular ve tartışma Sunu ve rapor özet çıktılarının sunulması Sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar
16/17 SINAV Sınav çalışması Tasarım çalışmaları ve yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mayer, R. E. (2001). Multimedia learning. Cambridge, UK: Cambridge Press.
 Aldağ, H., & Sezgin, E. (2003). Çok ortamlı öğrenmede ikili kodlama kuramı ve bilişsel model. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 121– 135.
 Sezgin, M. E. (2009). Çok ortamlı öğrenmede bilişsel kuram ilkelerine göre hazırlanan öğretim yazılımının bilişsel yüke, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Çukuroava Üniversitesi, Adana.
 Şen, N. (2010). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde bilgisayar destekli sezgisel düşünme kontrollü olasılık öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve sezgisel düşünme düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
 Meşe,C. (2011)Çoklu ortam kanal ilkesine ve sunum biçimlerine göre çözümlü örneklerle desteklenerek hazırlanmış yazılımların öğrencilerin akademik erişi ve öğrenme deneyimine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 7 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 4
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 4
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 3
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 5
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 3
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 4
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 4
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 3
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 4
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 5
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 4
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 2
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 3
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 2
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 3
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 3 21
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 132
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.28
Dersin AKTS Kredisi: 5