|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Hazırlama |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE 711 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları öğrenir. Eğitim materyalleri türlerini tanır ve kullanır. İhtiyaca uygun eğitim materyallerini tanır, seçer veya gerektiğinde yapar. Öğrencilerinin materyalleri doğru, etkili ve güvenli bir şekilde kullanabilmesini sağlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretim Teknolojileri ilkelerine uygun olarak etkili, çekici ve verimli öğretim materyallerini hazırlayabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar, iletişim, yaratıcılık, öğretimsel grafik tasarımın temel ilkeleri, sunum programlarında sunu hazırlama ilkeleri, örnek sunumlar değerlendirme, uzaktan eğitim materyalleri, Web 2.0 Araçları, eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar |
Ders kitabındaki ilgili konular.
|
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
2 |
İletişim |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
3 |
Yaratıcılık |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
4 |
Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
5 |
Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
6 |
Öğretimsel Poster Tasarlama |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
7 |
Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Yazılı yoklama |
|
9 |
Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
10 |
Örnek Sunumlar Değerlendirme |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
11 |
Uzaktan Eğitim Materyalleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
12 |
Uzaktan Eğitim Materyalleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
13 |
Web 2.0 Araçları |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
14 |
Web 2.0 Araçları |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
15 |
Eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Yazılı yoklama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Timothy, J.T.; Stepich, D.A.; Lehman, J.D. Russell, J.D. (2006). Educational Technolgy for Teaching and Learning, Pearson Prentice Hill, Third Edition, Ohio
Yanpar, T. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Gelitirme, Anı Yayıncılık, Ankara
Kutlu M. O.; Aldağ, H. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Lisans Yayıncılık, İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
2 |
|
2 |
Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler |
4 |
|
3 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
4 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. |
3 |
|
5 |
Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar |
4 |
|
6 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. |
3 |
|
7 |
Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır |
4 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir |
3 |
|
9 |
İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. |
3 |
|
10 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. |
3 |
|
11 |
Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. |
3 |
|
12 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. |
2 |
|
13 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır |
2 |
|
14 |
Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. |
3 |
|
15 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir |
0 |
|
16 |
Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir |
3 |
|
17 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
18 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|