|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Programlama Dilleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE 707 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Programlama dillerinin genel yapısını kavramak
Bilgisayarın işleyişi hakkında bilgi edinmek Algoritmaların işleyişini tanımak ve çözümlemek
Değişken ve program denetim deyimleri anlamak
Fonksiyon ve alt programları tanımak
Öğrenilen kavramları program geliştirme aşamalarında kullanmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel programlama tekniklerini öğrenmek ve öğrenilenleri program geliştirme ve problem çözümünde kullanmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Değişkenler, fonksiyonlar, diziler, progamlama teknikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Programlama dillerinin evrimi ve program geliştirme aşamaları |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
2 |
Değişkenler, atama ve giriş -Çıkış deyimleri |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
3 |
Seçme deyimleri (if ve case)-1 |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
4 |
Seçme deyimleri (if ve case)-2 |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
5 |
Döngü deyimleri(for..do,while..do ve repeat..until)-1 |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
6 |
Döngü deyimleri(for..do,while..do ve repeat..until)-2 |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
7 |
Vize |
|
|
|
8 |
Fonksiyon, prosedürler ve hazır fonksiyonlar |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
9 |
Tek boyutlu Diziler |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
10 |
İki boyutlu Diziler |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
11 |
Program ve programlama temel yapısı |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
12 |
Sıralı Erisimli Dosyalar |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
13 |
Doğrudan Erisimli Dosyalar |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
14 |
Nesne-yönelimli programlamaya giriş |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
15 |
Genel tekrar |
|
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akgöbek, Ömer (2005).Turbo Pascal ve programlama sanatı :4.0 - 5.0 - 5.5 - 6.0 - 7.0 Beta, İstanbul.
Koffman, Elliot B.(1994). Pascal :problem solving and program design. Literatür, İstanbul.
Karagülle, İhsan,(2000). Pascal 7. Türkmen Kitabevi. İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
0 |
|
2 |
Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler |
0 |
|
3 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
0 |
|
4 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. |
0 |
|
5 |
Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar |
5 |
|
6 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. |
0 |
|
7 |
Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır |
5 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir |
0 |
|
9 |
İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. |
0 |
|
10 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. |
0 |
|
11 |
Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. |
0 |
|
12 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. |
4 |
|
13 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır |
0 |
|
14 |
Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. |
4 |
|
15 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir |
0 |
|
16 |
Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir |
0 |
|
17 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
18 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
30 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|