Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Programlama Dilleri I

Dersin Kodu : BTE 707

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Programlama dillerinin genel yapısını kavramak
Bilgisayarın işleyişi hakkında bilgi edinmek
Algoritmaların işleyişini tanımak ve çözümlemek
Değişken ve program denetim deyimleri anlamak
Fonksiyon ve alt programları tanımak
Öğrenilen kavramları program geliştirme aşamalarında kullanmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel programlama tekniklerini öğrenmek ve öğrenilenleri program geliştirme ve problem çözümünde kullanmak.

Dersin İçeriği : Değişkenler, fonksiyonlar, diziler, progamlama teknikleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Programlama dillerinin evrimi ve program geliştirme aşamaları Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
2 Değişkenler, atama ve giriş -Çıkış deyimleri Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
3 Seçme deyimleri (if ve case)-1 Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
4 Seçme deyimleri (if ve case)-2 Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
5 Döngü deyimleri(for..do,while..do ve repeat..until)-1 Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
6 Döngü deyimleri(for..do,while..do ve repeat..until)-2 Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
7 Vize
8 Fonksiyon, prosedürler ve hazır fonksiyonlar Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
9 Tek boyutlu Diziler Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
10 İki boyutlu Diziler Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
11 Program ve programlama temel yapısı Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
12 Sıralı Erisimli Dosyalar Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
13 Doğrudan Erisimli Dosyalar Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
14 Nesne-yönelimli programlamaya giriş Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
15 Genel tekrar Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akgöbek, Ömer (2005).Turbo Pascal ve programlama sanatı :4.0 - 5.0 - 5.5 - 6.0 - 7.0 Beta, İstanbul.
 Koffman, Elliot B.(1994). Pascal :problem solving and program design. Literatür, İstanbul.
 Karagülle, İhsan,(2000). Pascal 7. Türkmen Kitabevi. İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 0
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 0
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 0
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 0
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 5
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 0
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 5
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 0
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 0
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 0
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 0
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 4
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 0
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 4
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 0
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 0
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6