|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğrenme Kuramları II |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE 712 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenme kavramını açıklayabilme Öncü Davranışçılar olan Pavlov, Watson ve Gutrie´nin Kuramlarını Kavrayabilme Öğrenciler Skinner´in Edimsel Koşullanma Kuramını açıklayabilir Öğrenciler Thorndike ve Hull´un öğrenme kuramlarını açıklayabilir Öğrenciler Modern Bilişselciler olan Hebb, Tolman ve Gestaltçıların kuramlarını anlayabilir Öğrenciler gerçek Bilişsel Kuramcılar olan Bruner ve Piaget´in Kuramlarını anlayabilirler Öğrenciler Öğrenme ve Hatırlama konusundaki modelleri anlayabilirler Öğrenciler Beyin temelli Öğrenme Modelini açıklayabilirler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin temel amacı Öğrenme Kavramını ve Eğitim-Öğretim Sürecinde kullanılmakta olan Geleneksel ve Çağdaş Öğrenme Kuramlarını açıklamaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnsan Öğrenmesi, Davranışçı Kuramlar ; Erken Davranışçılar; Pavlov, Watson, Guthrie, Davranışçılığın Etkileri; Thorndike ve Hull, Edimsel Koşullanma; Skinner- Edimsel Koşullanma, Modern Bilişselciliğin Başlaması; Hebb, Tolman ve Gestalt, Bilişselciler; Bruner ve Piaget, Beyin Temellei Öğrenme; Öğrenme ve Hatırlama, Bellek Modeli, Davranışların neden ve sonuçları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrenme kavramı |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
2 |
Öncü Davranışçı Kuramcılar; Pavlov, Watson ve Guthrie |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
3 |
Davranışçı Kuramcılar Thorndike and Hull |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
4 |
Skinner´in Edimsel Koşullanma Kuramı |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
5 |
Modern Bilişselci Öğrenme Kuramcılar; Bruner ve Piaget |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
6 |
Sosyal Bilişselci Öğrenme Kuramcıları Rogers ve Bandura |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
7 |
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı Sınav |
|
9 |
Etkili Öğrenme Stratejileri |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
10 |
Yapısalcı Öğrenme Kuarmı |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
11 |
Duyuşsal Öğrenme İlkeleri |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
12 |
Öğrenme Temelli Çoklu Beyin Yapısı |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
13 |
Bilişsel ve Bilişötesi Gelişim |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
14 |
Dikkat ve Bellek Geliştirme |
|
Sunuş Yolyla Öğretim |
|
15 |
Genel Tekrar |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dönmezer İ. (1996). Eğitim Psikolojisi, Can Ofset, İzmir
Terry, S.W. (2012). Öğrenme ve Bellek, Çev. Ed.Banu Cangöz, Anı Yayıncılık,
Saban, A.(2000). Öğrenme-Öğretme Süreci, Nobel Yayıncılık, Ankara
Özden, Y. (1998). Öğrenme ve Öğretme, Pegem, 2. Baskı, Ankara
Ramsland, K. (1992). Öğrenme Sanatı, Beyaz Yayınları, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
3 |
|
2 |
Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler |
2 |
|
3 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
4 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. |
3 |
|
5 |
Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar |
3 |
|
6 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. |
2 |
|
7 |
Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır |
2 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir |
3 |
|
9 |
İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. |
4 |
|
10 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. |
4 |
|
11 |
Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. |
3 |
|
12 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. |
3 |
|
13 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır |
2 |
|
14 |
Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. |
4 |
|
15 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir |
3 |
|
16 |
Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir |
3 |
|
17 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
18 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|