Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Etkili Öğrenme Stratejileri

Dersin Kodu : BTS403

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenme Kavramını Açıklama
Davranışçı Kuramlar, Kuramcılar ve Yaklaşımlarını Açıklama
Watson, Skinner ve Thorndike´nin Öğrenme Yaklaşımlarını açıklama
Sosyal Bilişsel Öğrenme Yaklaşımlarını açıklama
Öğrenme Yaklaşımları içinde Hatırlama ve Unutmayı açıklama
Öğrenciler Öğrenmeye etki yapan faktörleri açıklayabilirler
Öğrenciler Öğrenme ilkelerini açıklayabilirler
Öğrenciler Yapısalcı Öğrenme Kuramını Kavrayabilirler
Öğrencier Beyin Temelli Öğrenme Modelini açıklayabilirler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Araştırmalar göstermiştir ki başarılı ve başarısız öğrenciler arasındaki temel fark öğrencilerim bilişsel farkındalık stratejilerini bilip bilmemelerinden kaynaklanmaktadır. Başarılı öğrenciler bir problemle karşılaştıklarında o problemi kavrayıp, bellek, konsatntarsyon ve test hazırlama gibi bilgilenme stratejilerini bilirler. Startejiler öğrencilerin öğrenme stillerine göre değişse de her öğrencinin bir öğrenme stratejisi olur. Her başarılı öğretmen de stratejilerin öğrenilebileceğini, böylece öğrencilerinin öğrenmede maksimum düzeylere gelebileceklerini bilirler.

Dersin İçeriği : Nasıl öğreniyoruz ve sahip olduğumuz değerlerimiz Davranışçı Kuramlar, Kuramcılar ve Yaklaşımlarını Açıklama Watson, Skinner ve Thorndike´nin Öğrenme Yaklaşımlarını açıklama Sosyal Bilişsel Öğrenme Yaklaşımlarını açıklama Öğrenme Yaklaşımları içinde Hatırlama ve Unutmayı açıklama Öğrenmeye etki yapan faktörler, Öğrenme ilkeleri Etkili Öğrenmenin Anahtarları Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme Ders haritası oluşturma, Yapısalcı Öğrenme Kuramı, Beyin temelli Öğrenmei

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve dersin tanıtımı Düz anlatım, Sunum ve soru-cevap
2 Davranışçı Kuramlar, Kuramcılar ve Yaklaşımlar Düz anlatım, Sunum ve tartışma
3 Davranışçı Kuramlar, Kuramcılar ve Yaklaşımlar Düz anlatım, Sunum ve tartışma
4 Davranışçı Kuramlar, Kuramcılar ve Yaklaşımlar Düz anlatım, Sunum ve tartışma
5 Watson, Skinner ve Thorndike´nin Öğrenme Yaklaşımlarını açıklama Düz anlatım, Sunum ve tartışma
6 Unutma ve Hatırlama Düz anlatım, Sunum ve tartışma
7 Sosyal - Bilişsel Öğrenme Yaklaşımları Düz anlatım, Sunum ve tartışma
8 Arasınavı Essey Test
9 Tekrar Stratejileri Düz anlatım, Sunum ve tartışma
10 Öğrenmeye etki yapan faktörleri Düz anlatım, Sunum ve tartışma
11 Öğrenme Stilleri Düz anlatım, Sunum ve tartışma
12 Öğrenme İlkeleri Düz anlatım, Sunum ve tartışma
13 Yapısalcı Öğrenme Kuramı Düz anlatım, Sunum ve tartışma
14 Yapısalcı Öğrenme Kuramı Düz anlatım, Sunum ve tartışma
15 Beyin Temelli Öğrenme Düz anlatım, Sunum ve tartışma
16/17 Final Sınavı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Terry, W.S. (2012). Öğrenme ve Bellek, Çeviren: Cangöz, B., Anı yayıncılık, Ankara
 Özden, Y. (1998). Öğrenme ve Öğretme,2. Baskı, Pegem, Ankara
 Açıkgöz, K.Ü.(2003). Aktif Öğrenme, 5. Baskı, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 3
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 3
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 3
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 3
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 3
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 3
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 4
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 2
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 3
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 3
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 3
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 3
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 2
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 3
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 3
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4