|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yer Örtücü Süs Bitkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-612 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yer örtücü bitkiler konusundaki genel konu ve kavramları öğrenir Çim alan tesis etmeyi ve bakımını öğrenir Yer örtücü bitkilerin toprak ve doğal dengeyi koruma fonksiyonlarını ve pratik uygulama için yer örtücü bitkilerin seçim kriterlerini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yer örtücü süs bitkileri konusundaki temel kavram ve konuları öğretmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders, yer örtücü bitki kavramı, yer örtücü bitkilerin türleri, özellikleri, değişik kullanım amaçları, kullanım ilkeleri ve toprak çevre ilişkileri konularını içermektedir. Yer örtücü bitkilerin ekolojik ve toprak istekleri, ekim ve bakım işlemleri konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yer örtücü bitki kavramı ve yer örtücü bitkilerin sınıflandırılması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Yer örtücü bitkilerin süs bitkisi olarak önemi, Dünyadaki ve Türkiye’deki durumu |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Yer örtücü bitkiler ve toprak-çevre ilişkileri, doğal bitki örtüsü - yer örtücü bitkiler ve toprağın korunması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Serin iklim çim türlerinin tanıtılması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Sıcak iklim çim türlerinin tanıtılması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Çim karışımları ve özel amaçlı çim karışımı hazırlama teknikleri
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Çim alanların tesisinde arazi ve toprak hazırlığı
Çim alanlarda sulama ve gübreleme teknikleri
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Çim dışı otsu yer örtücü bitkiler ve çim yerine kullanabilecek bitkiler
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Ajuga, Arenaria bitkilerinin kullanım amaçları ve ilkeleri, ekolojik istekleri ve bakımı
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Cerastium, Dichondra bitkilerinin kullanım amaçları ve ilkeleri, ekolojik istekleri ve bakımı
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Festuca, Hypericum bitkilerinin kullanım amaçları ve ilkeleri, ekolojik istekleri ve bakımı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Potentilla, Raununculus bitkilerinin kullanım amaçları ve ilkeleri, ekolojik istekleri ve bakımı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Sedum, Verbena, Vinca bitkilerinin kullanım amaçları ve ilkeleri, ekolojik istekleri ve bakımı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Derslerin kısaca özetlenmesi ve genel tekrar
Öğrenciler tarafından bir çim türü hakkında hazırlanan ödevlerin sunumu
Öğrenciler tarafından bir yer örtücü türü hakkında hazırlanan ödevlerin sunumu |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı
|
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
Kinley M.Mc 2005. All About Lawns, Orhto Books
Avcıoğlu, R., 1997. Çim Tekniği, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri Bölümü Çayır- Mera ve yem Bitkileri Bilim Dalı, Ege Üniversitesi Matbaası, İzmir,
Açıkgöz, E., 1994. Çim Alanlar Yapım ve Bakım Tekniği, Çevre Peyzaj Mimarlığı Yayınları, Bursa
Uzun, G.1989. Peyzaj Mimarlığında Çim ve Spor Alanları Yapımı. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yardımcı Ders Kitabı No: 20, Adana.
Yücel, E.,2004. Türkiye’de Yetişen Çiçekler ve Yer örtücüler I, ISBN: 975-93746-1-7 Eskişehir.
Altan, S., 1991. Yer Örtücüler, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitabı No: 108, Adana,
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
3 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
2 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
1 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
2 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
1 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
2 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
2 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
2 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
2 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
2 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
3 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
20 |
1 |
20 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
15 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|