Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bahçe Bitkilerinin Çoğaltma Materyallerinin Organik Üretim Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-611 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NURGÜL TÜREMİŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Turunçgillerin organik çoğaltma yöntemlerini bilir Tropik ve subtropik meyvelerin, bağcılığın organik çoğaltma yöntemlerini bilir. Organik Tarım Yönetmeliğinin çoğaltma materyalleri ile ilgili kısmını kavrar. Üzümsü meyveler ve diğer meyve türlerinin organik çoğaltma şekillerini öğrenirler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Organik Tarımda yönetmelik gereği çoğaltma materyallerinin de organik kaynaklı olma zorunluluğu vardır. Bahçe bitkilerine giren türlerde sebzeler meyveler ve bağlarda çoğaltma materyallerinin tohum, fide, fidan yetiştiricilik yöntemleri konusunda bilgi verilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dünyada ve Türkiye´de organik tarım ve uygulamaları hakkında bilgi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Organik tarımın ilkeleri |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Organik tarım yönetmeliğine göre çoğaltma materyallerinin üretim tekniklerinde uyulması gereken kurallar |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Bahçe bitkilerinde tohumla çoğaltılan türlerde organik çoğaltma yöntemleri 1 |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Bahçe bitkilerinde tohumla çoğaltılan türlerde organik çoğaltma yöntemleri 2 |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Üzümsü meyvelerde organik çoğaltma yöntemleri |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Sert kabuklu meyvelerde organik çoğaltma yöntemleri |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Yumuşak çekirdekli meyvelerde organik çoğaltma yöntemleri |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Sert çekirdekli meyvelerde organik çoğaltma yöntemleri |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
10 |
Sebzelerde organik çoğaltma yöntemleri (Tohumla üretilenler) |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Sebzelerde organik çoğaltma yöntemleri (fideyle üretilenler) |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Bağcılıkta organik çoğaltma yöntemleri |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Subtropik meyvelerde organik çoğaltma yöntemleri |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Tropik meyvelerde organik çoğaltma yöntemleri |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Turunçgillerde organik çoğaltma yöntemleri |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
2 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
3 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
1 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
2 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
2 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
3 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
2 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
1 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|