|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kalıtımın kromozomal bazında genetiğin rolü |
Teorik hazırlanma |
Sözlü ve görsel anlatım yöntemi |
|
2 |
İnsan genomu: genler ve kromozomlar |
Teorik hazırlanma |
Sözlü ve görsel anlatım yöntemi |
|
3 |
Tek gen kalıtım paternleri |
Teorik hazırlanma |
Sözlü ve görsel anlatım yöntemi |
|
4 |
İnsan genetik çeşitliliği yapısı ve fonksiyonu: mutasyon ve polimorfizm |
Teorik hazırlanma |
Sözlü ve görsel anlatım yöntemi |
|
5 |
Gen haritalama ve insan genom projesinde genetik değişiklikler |
Teorik hazırlanma |
Sözlü ve görsel anlatım yöntemi |
|
6 |
Klinik sitogenetik, moleküler hastalıklar |
Teorik hazırlanma |
Sözlü ve görsel anlatım yöntemi |
|
7 |
Genetik hastalıklar |
Teorik hazırlanma |
Sözlü ve görsel anlatım yöntemi |
|
8 |
Bağışıklık sisteminin genetik temeli |
Teorik hazırlanma |
Sözlü ve görsel anlatım yöntemi |
|
9 |
Kalıtsal hastalıklar |
Teorik hazırlanma |
Sözlü ve görsel anlatım yöntemi |
|
10 |
Genetik ve kanser çok faktörlü genetik tedavi ilkeleri. |
Teorik hazırlanma |
Sözlü ve görsel anlatım yöntemi |
|
11 |
Ödev hazırlama |
Teorik hazırlanma |
Tarama ve inceleme |
|
12 |
Ödev hazırlama |
Teorik hazırlanma |
Tarama ve inceleme |
|
13 |
Ödev hazırlama |
Teorik hazırlanma |
Tarama, inceleme ve yazma |
|
14 |
Ödev Sunumuna hazırlık |
Teorik hazırlanma |
Yazım ve sunum |
|
15 |
Ödev Sunumu |
Pratik hazırlanma |
Sunum ve değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
3 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
4 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
4 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
2 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
3 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
4 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|