Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Water Quality Monitoring

Dersin Kodu : BY-715

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. CAHİT ERDEM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yüzey ve yeraltı sularının özellikleri, su örneği alma ve saklama, fiziksel ve kimyasal su analizleri, mikrobiyolojik analizler, sediment ölçümleri ve biyolojik izleme calışmalarının öğrenimi.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BY-715 Water Quality Monitoring

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yüzey ve yeraltı sularının özellikleri, su örneği alma ve saklama, fiziksel ve kimyasal su analizleri, mikrobiyolojik analizler, sediment ölçümleri ve biyolojik izleme

Dersin İçeriği : Yüzey ve yeraltı sularının fiziksel ve kimyasal özellikleri; sıcaklık, pH, bulanıklık, çözülmüş oksijen, tuzluluk, besleyici el ementler, ağır metaller, pestisitler, ve insan kaynaklı diğer etkilerin sucul canlılar üzerine etkileri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 DOĞAL SULARIN DONGUSU. Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
2 OKSİJEN Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
3 KARBON DİOKSİT Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
4 KLORİN Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
5 AMONYUM Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
6 NİTRİT Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
7 NİTRAT Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
8 ARA SINAV Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
9 NİTROJEN DONGUSU. Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
10 ASİDİTE VE ALKALINITE Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
11 SERTLIK VE TUZLULUK Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
12 SICAKLIK Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
13 İÇME SULARINDA KALITE KONTROL Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
14 SU KALITE IZLEME ÇALIŞMLARINDA GEREKLI SENSORLER Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
15 SU KALITESININ BIYOINDIKATORLERLE BELIRLENMESI. Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
16/17 FİNAL SINAVI Kaynak ve okuma Ders ve tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  F. Colin, P Quevauviller (1998). Monitoring of Water Quality.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur 5
2 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 4
4 Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 5
5 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 4
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
7 Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 5
8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 5
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 5
10 Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 5
11 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 4
12 Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek 4
13 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 5
14 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 5
15 Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek 5
16 Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 0
17 Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6