Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Örneklerinin Teşhis ve Adlandırma Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-664 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HALİL ÇAKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitki örneklerini, flora kitapları ve teşhis anahtarlarını kullanarak, teşhis edebilme. Farklı teşhis anahtarları ve spesifik terminolojilerini kullanma yeteneğini geliştirme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitki sistematiği kurallarını uygulayarak bitki örneklerini teşhis edebilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitki sistematiğne ve teşhis yöntemlerine giriş. Bu ders kapsamı içinde aşağıdaki konular işlenecektir: Flora kitapları ve teşhis anahtarları, taksonomide kullanılan terminolojinin kullanılması. Bazı büyük familyalara ait, Fabaceae, Poace ve Asteraceae gibi, bitki örneklerinin teşhis yöntemleri. Aynı zamanda, bitki örneklerin herbaryumlarının hazırlanması familya, cins ve tür seviyesinde teşhislerin yapılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki sistematiğine giriş |
|
power point sunumu |
|
2 |
Bitki toplama kuralları |
|
power point sunumu |
|
3 |
Bitki örneklerinin kurutulması ve herbaryuma hazırlanması |
|
power point sunumu |
|
4 |
Bitki örneklerinin teşhis edilmesi için gerekli malzemeler |
|
power point sunumu
ve araç gereç tanıtımı |
|
5 |
Bitki örneklerinin teşhis edilmesinde kullanılan bazı diseksiyon yöntemleri |
|
power point sunumu |
|
6 |
Bitki teşhis anahtarlarına giriş |
|
power point sunumu |
|
7 |
Çatallı anahtarlar |
|
power point sunumu |
|
8 |
Braket anahtarlar |
|
power point sunumu |
|
9 |
çok girişli anahtarlar |
|
power point sunumu |
|
10 |
Poaceae familyasına ait bitki örneklerin teşhis pratiği |
Poacae familyasına ait örneklerin toplanması ve laboratuvarda hazır olması |
laboratuvar uygulamaları |
|
11 |
Asteraceae familyasına ait bitki örneklerinin teşhis pratiği |
Asteraceae familyasına ait örneklerin toplanması ve laboratuvarda hazır olması |
laboratuvar uygulamaları |
|
12 |
Fabaceae familyasına ait bitki örneklerinin teşhis pratiği |
Fabaceae familyasına ait örneklerin toplanması ve laboratuvarda hazır olması |
laboratuvar uygulamaları |
|
13 |
Lamiaceae familyasına ait bitki örneklerinin teşhis pratiği |
lamiaceae familyasına ait örneklerin toplanması ve laboratuvarda hazır olması |
laboratuvar uygulamaları |
|
14 |
Brassicaceae familyasına ait bitki örneklerinin teşhis pratiği |
Brassicaceae familyasına ait örneklerin toplanması ve laboratuvarda hazır olması |
laboratuvar uygulamaları |
|
15 |
Liliaceae familyasına ait bitki örneklerinin teşhis pratiği |
Liliaceae familyasına ait örneklerin toplanması ve laboratuvarda hazır olması |
laboratuvar uygulamaları |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
yazılı sınavı ve laboratuvar uygulamaları |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
5 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
0 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
3 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
2 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
4 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|