|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genomdaki genlerin düzeni ve genomdaki değişmeler (Rekombinasyon) |
Kitap okuma |
Ders anlatımı |
|
2 |
Ekaryotlarda rekombinasyon |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı ve önceki konu ile ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
3 |
Virüslerde rekombinasyon |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı ve önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
4 |
Bakterilerde rekombinasyon |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı ve önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
5 |
Bakterilerdeki plasmidler, bakterilerin atlamalı genleri ve transpozisyon |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı , önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
6 |
Eukaryotlardaki harekertli genetik elementler |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
7 |
Retrovirüsler ve onkogenler |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
8 |
Ara sınavı |
Yazılı sınav |
Sınavın değerlendirilmesi |
|
9 |
Prokaryotlarda genin çalışmasının regülasyonu (Genin çalışmasının düzenlenmesi) |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
10 |
Virüslerde genin çalışmasının regülasyonu (düzenlenmesi) ve konak hücrelerde virüslerin oluşması |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü sonu sorma ve cevaplama |
|
11 |
Eukaryotlarda genin yapısı, ekspresyonu ve genin çalışmasının regülasyonu (Düzenlenmesi) |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
12 |
Moleküler genetik ve tıp |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
13 |
Thalesemiler ve kollajen geninin yapısı |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
14 |
İmmun sistemin moleküler genetiği |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
15 |
Eukaryotlarda ekstra kromozomal DNA´lar ((Mitokondri ve kloroplast genomu |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Yazılı sınav |
Sınavın değerlendirilmesi |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
3 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
5 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
4 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
5 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|