Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bakteriyel Plazmidler |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-607 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HATİCE KORKMAZ GÜVENMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bakteriyal plazmidleri, onların önemini ve genetik vektörler olarak kullanılmasını anlamak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BY-607 Bakteriyel Plazmidler
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekstrakromozomal genetik materyalleri ve onların önemini kavramak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Plasmid replikasyonu ve hücre içinde devamlılığı,
Antibiotiklere karşı tek hücre direnci,
Plasmid kopye sayısının belirlenmesi,
İmcompatibility (uyumsuzluk), Temel replikonlar, Replikasyon orijini,
Gram pozitif Bakteri plasmidleri
Sınıflandırma, Plasmid DNA izolasyonu, Plasmid transferi ve konak çeşitliliği
Lactococcal plasmid vektörler
Lactococcal vektör sistemler
Virülens plasmidler
Plasmid izolasyonu (büyük ve küçük ölçekli), Plasmid eliminasyonu
Streptomyces plasmid vektörler
Kendiliğinden replike olabilen plasmid vektörler
Phagemidler ve diğer hibrid vektörler
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
ofis veya derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Plasmid replikasyonu ve hücre içinde devamlılığı |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
2 |
Antibiotiklere karşı tek hücre direnci, |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
3 |
Plasmid kopye sayısının belirlenmesi, |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
4 |
İmcompatibility (uyumsuzluk), |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
5 |
Temel replikonlar, Replikasyon orijini |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
6 |
Gram pozitif Bakteri plasmidleri |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
7 |
Sınıflandırma, Plasmid DNA izolasyonu, Plasmid transferi ve konak çeşitliliği |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Lactococcal plasmid vektörler |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
10 |
Lactococcal vektör sistemler |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
11 |
Virülens plasmidler |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
12 |
Plasmid izolasyonu (büyük ve küçük ölçekli), Plasmid eliminasyonu |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
13 |
Streptomyces plasmid vektörler |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
14 |
Kendiliğinden replike olabilen plasmid vektörler |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
15 |
Phagemidler ve diğer hibrid vektörler |
güncel ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
3 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
4 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
3 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
3 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
3 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
3 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
4 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|