Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri II

Dersin Kodu : MB 409

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fen ve Teknoloji Dersi 4-8. Sınıf öğretim programını uygular.
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MB 310 Özel Öğretim Yöntemleri I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste öğrenciler Öğretim İlke ve Yöntemleri dersinde öğrenmiş oldukları öğrenci merkezli, etkili ve anlamlı öğrenme temelli, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak, İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi müfredatından seçtikleri konuda ders planı hazırlayacak ve bu konuyu sınıfa öğreteceklerdir (mikroöğretim yöntemi).

Dersin İçeriği : İlköğretim fen bilgisi programından seçilerek hazırlanmış konular

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Bilgisi Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma Yok
2 Konu Seçimi Fen Programının İncelenmesi İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney
3 Öğrenci Sunumu Görevli öğrencinin hazırlığı İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney
4 Öğrenci Sunumu Görevli öğrencinin hazırlığı İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney
5 Öğrenci Sunumu Görevli öğrencinin hazırlığı İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney
6 Öğrenci Sunumu Görevli öğrencinin hazırlığı İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney
7 Öğrenci Sunumu Görevli öğrencinin hazırlığı İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney
8 Vize Yok
9 Öğrenci Sunumları Görevli öğrencinin hazırlığı İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney
10 Öğrenci Sunumu Görevli öğrencinin hazırlığı İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney
11 Öğrenci Sunumu Görevli öğrencinin hazırlığı İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney
12 Öğrenci Sunumu Görevli öğrencinin hazırlığı İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney
13 Öğrenci Sunumu Görevli öğrencinin hazırlığı İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney
14 Tartışma Tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
15 Tartışma Tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
16/17 Final Sınavları Yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fen ve Teknoloji Ders Kitabı (4-8. Sınıf), MEB
 Fen ve Teknoloji Dersi 4-8. Sınıf Programı, web adresi: http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=74
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 0
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 0
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 0
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 0
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 5
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 4
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 0
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 0
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 5
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 0
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 0
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 0
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 0
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 0
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4