|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özel Öğretim Yöntemleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 409 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fen ve Teknoloji Dersi 4-8. Sınıf öğretim programını uygular. Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MB 310 Özel Öğretim Yöntemleri I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğrenciler Öğretim İlke ve Yöntemleri dersinde öğrenmiş oldukları öğrenci merkezli, etkili ve anlamlı öğrenme temelli, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak, İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi müfredatından seçtikleri konuda ders planı hazırlayacak ve bu konuyu sınıfa öğreteceklerdir (mikroöğretim yöntemi). |
|
Dersin İçeriği |
: |
İlköğretim fen bilgisi programından seçilerek hazırlanmış konular |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Bilgisi Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma |
Yok |
|
|
2 |
Konu Seçimi |
Fen Programının İncelenmesi |
İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney |
|
3 |
Öğrenci Sunumu |
Görevli öğrencinin hazırlığı |
İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney |
|
4 |
Öğrenci Sunumu |
Görevli öğrencinin hazırlığı |
İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney |
|
5 |
Öğrenci Sunumu |
Görevli öğrencinin hazırlığı |
İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney |
|
6 |
Öğrenci Sunumu |
Görevli öğrencinin hazırlığı |
İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney |
|
7 |
Öğrenci Sunumu |
Görevli öğrencinin hazırlığı |
İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney |
|
8 |
Vize |
Yok |
|
|
9 |
Öğrenci Sunumları |
Görevli öğrencinin hazırlığı |
İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney |
|
10 |
Öğrenci Sunumu |
Görevli öğrencinin hazırlığı |
İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney |
|
11 |
Öğrenci Sunumu |
Görevli öğrencinin hazırlığı |
İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney |
|
12 |
Öğrenci Sunumu |
Görevli öğrencinin hazırlığı |
İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney |
|
13 |
Öğrenci Sunumu |
Görevli öğrencinin hazırlığı |
İşbirlikçi öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri, deney |
|
14 |
Tartışma |
|
Tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
15 |
Tartışma |
|
Tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final Sınavları |
Yok |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fen ve Teknoloji Ders Kitabı (4-8. Sınıf), MEB
Fen ve Teknoloji Dersi 4-8. Sınıf Programı, web adresi: http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=74
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
0 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
0 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
0 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
0 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
4 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
0 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
5 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
0 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
0 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
13 |
13 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|