|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Bilimi |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ306 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çevre kavramı Çevre biliminin tarihsel gelişimi Su, toprak, hava, biyolojik çeşitlilik, çevre ile ilgili kuruluşlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çevre bilinci kazandırmak, kendisinin ve çevresinin bu bilinçle hareket etmesini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çevre: çevre bilimleri tarihsel gelişimi. İnsan ve çevre, nüfus ve çevre, bölgesel ve Yerel Çevre Sorunları: Su, toprak ve hava kirliliği, radyoaktif kirlilik ve diğer kirlilik kaynakları. Türkiye´de biyolojik tür ve durum: Flora ve Fauna. Türkiye endemik hayvan ve bitki türleri, tehdidinden, Çevre örgütleri ve faaliyetleri, çevre eğitimi, sürekli develpoment altında yaşayan türler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çevre ve doğa kavramı |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
2 |
Çevre biliminin tarihsel gelişimi |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
3 |
Çevredeki canlı ve cansız elemanlar |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
4 |
Canlı ve cansız elemanların tanınması |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
5 |
Ekosistem kavramı ve ekosistem çeşitliliği |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
6 |
Ekosistem içerisindeki olaylar, ekosistemin işlevi ve üretim |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
Ekolojik döngüler |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
9 |
Doğa ve çevre ile ilgili kanunlar, tüzükler |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
10 |
Çevre ile ilgili yönetmelikler, sözleşmeler ve anlaşmalar |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
11 |
Çevre ile ilgili kuruluşlar, etkilnlikleri ve görevleri |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
12 |
sürdürülebilir kalkınma |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
13 |
Çevrenin korunması |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
14 |
Ülkemizdeki durum, ülkemizin biyoçeşitliliği ve diğer ülkelerle karşılaştırılması |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
15 |
Biyozenginliğimiz, önemi ve korunması |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
|
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çevre el kitabı, Çevre ve orman bakanlığı, Eğitim ve Yayın dairesi başkanlığı, 2004, Ankara
Günlük hayatta çevre, Türkiye Cumhuriyeti çevre ve orman bakanlığı, Eğitim ve Yayın dairesi başkanlığı, 2004
Türkiye’nin biyolojik zenginliği ve korunması, A. Nihat Gökyiğit, Eylül 2007, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
4 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
2 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
4 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
5 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
3 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
4 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
4 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
3 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
3 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
3 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
2 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
4 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
3 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
1 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 70 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|