|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizikte Özel Konular |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ303 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler fizik alan bilgisi ile teknolojik uygulamaları ilişkilendirebilir.
Öğrenciler günlük hayatta kullanılan materyallerin fiziksel doğasının ve özelliklerinin farkına varır.
Öğrenciler bilimsel gelişmeleri takip eder.
Öğrenciler bilim-toplum ilişkisi hakkında genel bilgi sahibi olurlar.
Öğrencilerin fizik ile ilgili güncel konularda genel bilgi düzeyine sahip olurlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin fizik ile ilgili konularda genel bilgi düzeyinde aydınlatılması
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yarıiletkenler: Diyot, transistör Güneş pilleri ve kullanım alanları, laserler Superiletkenler ve kullanım alanları X-Işınları: Yapısı, kimyasal analizlerde ve kalite kontrolünde kullanılması İletişim Teknolojisi Araçları: Bilgisayar ve elemanları, tümleşik devreler Yapay Zeka ve Sibernetik, Modelleme Ve Simulasyon Yöntemleri Fiberoptik, değişik fiziksel sensörler (optik, ısısal, basınçlı, elektriksel, manyetik tabanlı) Tümleşik devreler, Sayısal(digital) sistemlerNanoteknoloji, Nanofotonik Aygıtlar Ve Sistemler Görüntüleme Teknikleri ve Araçları: Ultrason, NMR Tomografi, Sintilasyon, Elektron ve tarama mikroskopları LHC Deneyleri, Big Bang Kara Delikler, Karşı Madde Sanatta Fizik: Müzik, Resim |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yarıiletkenler: Diyot, transistör
|
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
2 |
Güneş pilleri ve kullanım alanları, laserler
|
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
3 |
Superiletkenler ve kullanım alanları
|
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
4 |
X-Işınları: Yapısı, kimyasal analizlerde ve kalite kontrolünde kullanılması
|
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
5 |
İletişim Teknolojisi Araçları: Bilgisayar ve elemanları, tümleşik devreler
|
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
6 |
Yapay Zeka ve Sibernetik, Modelleme Ve Simulasyon Yöntemleri
|
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
7 |
Tümlesik devreler ve fiberoptik, |
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
8 |
Degisik fiziksel sensörlerinin tanıltılması(optik, ısısal, basınçlı, elektriksel,manyetik tabanlı) |
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
9 |
Fiberoptik, değişik fiziksel sensörler (optik, ısısal, basınçlı, elektriksel, manyetik tabanlı)
|
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
10 |
Tümleşik devreler, Sayısal(digital) sistemler |
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
11 |
Nanoteknoloji, Nanofotonik Aygıtlar Ve Sistemler
|
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
12 |
Görüntüleme Teknikleri ve Araçları: Ultrason, NMR
|
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
13 |
Tomografi, Sintilasyon, Elektron ve tarama mikroskopları
|
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
14 |
LHC Deneyleri, Big Bang
|
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
15 |
Kara Delikler, Karşı Madde
|
|
sunu, tartışma, soru-cevap |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İlgili tubitak yayınları, dergisi
Fundamentals of Physics David Halliday, Robert Resnick
Web Tabanlı kaynaklar
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
4 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
0 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
0 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
5 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
3 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
3 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
3 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
4 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
4 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
4 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
2 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
5 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
3 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
4 |
52 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|