|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Navigasyon Ve Meteoroloji |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF323 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN AKAMCA Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANER ENVER ÖZYURT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilinen bir mevkiyi deniz haritası üzerinde bulur. İki mevki arasındaki mesafeyi hesaplar Seyir esnasında görünen sahil maddeleri yardımıyla mevki tayin eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Navigasyon ve meteoroji hakkındaki temel bilgileri edinme ve bu bilgileri denizcilik alanında değerlendirmek ve kullanmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında, deniz navigosyonunun tipleri, koordinat sisteminin referans elemanları ile mesafe hesaplama, seyir esnasında fiks mevki tayin etme yöntemleri incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi Navigasyon Laboratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Navigasyonun tanımı ve sınıflandırması. |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
Navigasyonla ilgili kavramlar ve temel hesaplamalar |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
3 |
Pusula okuma ve magnetik pusulada düzeltme |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
4 |
Harita kullanma, mevki bulma, |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
5 |
Seyir rotası hesaplaması, ödev |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
6 |
Seyir rotası hesaplaması |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
7 |
Denizcilik yayınları, fenerler ve şamandıra sistemleri |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
İki yada üç keterizle mevki bulma |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
10 |
Rasat ve rasat istasyonları |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
11 |
Rasat ve rasat istasyonları |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
12 |
Atmosfer |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
13 |
Hava kütleleri |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
14 |
Bulutlar ve yağışlar |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
15 |
Akıntılar ve dalgalar |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Navigasyon ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
3 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
4 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
3 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
3 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
3 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
2 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
2 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
4 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 82 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|