|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. CEM ÇEVİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kabaca Yeryuvarının oluşumunu, tarihsel değişimini, türlerin oluşumununa ve değişimine olan etkisini açıklar. Ekolojik kuram ve kavramları açıklar
Biyotik ve abiyotik faktörleri, ekoljik kuram ve kavramlarla birleştirerek ekolojik yorumlar yapar
Populasyonun yapısal özellikleri ve populasyon dinamiği konularını açıklar
Kommunite ve özelliklerini, Ekositem ve özelliklerini açıklar. Bu bilgiler ışığında, Tatlısu, ve Deniz ekostemleri, Sulak alanlar, Nehir ağızları ve Lagün sistemleri hakkında yorumlar yapar
Biyolojik çeşitliliği ve neden önemli olduğunu açıklar
Güncel ekolojik olayları yorumlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SUF108 Ekoloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su Ürünleri mühendislerinin gelecekteki kariyerli sırasında sık sık karşılacakları çeşitli ekolojik olayları ve problemleri, temel ekolojik prensiplere dayanarak yorumlamak ve çözüm yöntemleri geliştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekolojinin tanımı, Ekolojinin konusu ve kısımları, Dünyanın oluşumu ve evrimi, Türlerin oluşumu ve biyoçeşitlilik , Habitat,Biyotop,Ekolojik Niş,Populasyon ve kommunite,Ekosistem kavramları Ekolojik ilişkiler,Ekolojik faktörler, Abiyotik Faktörler, Biyotik faktörler, Populasyon ekolojisi ve Populasyon dinamiği, Ekositemin ögeleri, Ekosistemlerde enerji akımı, Ekosistemlerde madde döngüsü, Tatlısu Ekosistemleri, Deniz Ekosistemleri, - Sulak alanlar, Nehir Ağızları, Lagünler ve Mecan resifleri, Ekolojik denge ve Biyoçeşitliliğin korunması, Çevresel Koruma ve Çevre Sağlığı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekolojinin tanımı, konusu ve bölümleri, yeryuvarının oluşumu ve evrimi, türlerin oluşumu ve biyoçeşitlilik |
|
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
2 |
Habitat,Biyotop,Ekolojik Niş,Populasyon ve kommunite,Ekosistem kavramları |
Kitaplardan ilgili konunun okunması |
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
3 |
Ekolojik ilişkiler,Ekolojik faktörler |
Kitaplardan ilgili konunun okunması |
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
4 |
Abiyotik Faktörler |
Kitaplardan ilgili konunun okunması |
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
5 |
Biyotik faktörler |
Kitaplardan ilgili konunun okunması |
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
6 |
Populasyon ekolojisi ve Populasyon dinamiği |
Kitaplardan ilgili konunun okunması |
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
7 |
Kommuniteyi oluşturan Türlerin özellikleri, Tür Çeşitliliği, Benzerlik ve Çeşitlilik İndexleri |
Kitaplardan ilgili konunun okunması |
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
|
|
9 |
Ekositemin ögeleri, Ekosistemlerde enerji akımı |
Kitaplardan ilgili konunun okunması |
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
10 |
Ekosistemlerde madde döngüsü |
Kitaplardan ilgili konunun okunması |
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
11 |
Tatlısu ve Deniz Ekosistemleri |
Kitaplardan ilgili konunun okunması |
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
12 |
Sulak alanlar, Nehir Ağızları, Lagünler ve Mecan resifleri |
Kitaplardan ilgili konunun okunması |
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
13 |
Ekolojik denge ve Biyoçeşitliliğin korunması |
Kitaplardan ilgili konunun okunması |
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
14 |
Çevresel Koruma ve Çevre Sağlığı |
Kitaplardan ilgili konunun okunması |
PowerPoint Sunum ve Sözlü anlatım |
|
15 |
Ödev sunumları |
Ödevlerin sunuma hazırlanması |
Ödev sunumu |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Odum, E.P., Barret, G.W., 2008. Ekolojinin Temel İlkeleri. Beşinci Baskıdan Çeviri. Çeviri Editörü Prof.Dr. Kani IŞIK. Palme Yayıncılık, Ankara, Türkiye
Kocataş, A.1994. Ekoloji, Çevre Biyolojisi. Ege Üniversitesi Basımevi Müdürlüğü Bornova-İzmir
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
5 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
5 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
5 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
5 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
4 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
3 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
4 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
1 |
14 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|