|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Maddenin özellikleri ve ölçümü
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
2 |
Atomlar ve atom kuramı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
3 |
Kimyasal bileşikler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
4 |
Kimyasal tepkimeler
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
5 |
Sulu çözelti tepkimeleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
6 |
Gazlar
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
7 |
Atomun elektron yapısı
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
8 |
Ara sınav
|
|
|
|
9 |
Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
10 |
Kimyasal Bağlar: Temel Kavramlar
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
11 |
Kimyasal dengenin ilkeleri
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
12 |
Asitler ve Bazlar
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
13 |
Asit-Baz Dengeleri
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılır |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
14 |
Organik Kimya
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
15 |
Organik Kimya
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılır
|
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler.
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI
|
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
4 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
1 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
3 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
2 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
3 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
2 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
1 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
2 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
1 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
1 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|