Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Cnc Machining |
|
Dersin Kodu |
: |
MES415 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MELİH BAYRAMOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayar kontrollü tezgahlarını kullanılan kontrol sistemlerine göre sınıflandırabilir ve temel prensipleri hakkında bilgi sahibi olur Kontrol sistemleri hakkında bilgi sahibi olur Bilgisayar kontrollü tezgahların konvansiyonel tezgahlara göre üstünlüklerini, sınırlamalarını ve kullanım alanlarını yorumlayabilir İstenilen ürün özelliklerine göre uygun kontrol sistemine sahip tezgah seçimi yapabilir Takım tezgahlarının sayısal olarak programlanmasında kullanılan metotları bilir Sabit döngüleri kullanarak program yazma becerisi kazanır Yazılmış programları yorumlayabilir Adaptif kontrol sistemlerine ilişkin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar kontrollü takım tezgahları ve programlama konularında temel kavramları öğretmek ve program yazabilme becerisi kazandırmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Nümerik kontrol (NC) ve bilgisayar destekli nümerik kontrol (CNC). NC ve CNC takım tezgahları. Hareket kontrol sistemleri; noktadan noktaya, doğrusal ve dairesel hareket kontrol. İnterpolasyon. Kapalı ve açık devre kontrol sistemleri. Kordinat sistemi ve refarans noktaları. CNC parça programı; manuel programlama, bilgisayar destekli programlama, CAD/CAM sistemleri ile programlama. DNC sistemi. Adaptif kontrol. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
NC ve CNC Tezgahlar; Giriş
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
2 |
CNC Takım Tezgahlarının Özellikleri; Kontrol Devreleri, Kontrol Tipleri
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
3 |
CNC Takım Tezgahlarının Özellikleri; Kontrol Devreleri, Kontrol Tipleri (Devam)
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Tezgah Eksenleri, Kordinat sistemleri ve Sıfır Noktaları
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Programlama Metotları, Program Yapısı, ISO Kodların Analizi
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Manuel Programlama; Program Bölümleri, Program Verileri
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Takım Yolunun Oluşturulması; Tornalama ve Frezeleme Uygulamaları
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Arasınav
|
İlgili konuları ders notlarından ve kaynaklardan çalış |
Yazılı sınav |
|
9 |
Takım Telafisi, Sabit Döngüler , Uygulamalar
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Boxford 160 TCL CNC Torna Tezgahları; Program Konfigürasyonu,
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Boxford 160 TCL CNC Torna Tezgahlarında Kullanılan Döngüler, Uygulamalar
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Uygulamalar
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Örnek program yazılımı |
|
13 |
Uygulamalar
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Örnek program yazılımı |
|
14 |
Bilgsayar Destekli İmalat (CAM); Takım Yolunun Oluşturulması, CNC Programın Oluşturulması
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
15 |
Adaptif Kontrol Sistemleri
|
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı
|
Tüm konuları ders notlarından ve kaynaklardan çalış |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
2 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
3 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
1 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
1 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
2 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
2 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|