Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Heat Transfer Iı

Dersin Kodu : ME 354

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ARİF ÖZBEK

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Serbest ve zorlanmış konveksiyonla ısı transferi temel kuramlarını bilme; 2) yoğuşma ve kaynama ile ısı transferi temel kuramlarını bilme; 3) radyasyonla ısı transferi temel kuramlarını bilme; 4) kütle transferi temel kuramlarını bilme; 5) Çeşitli şekilllerde ısı transferi olan makinelerin (ısı eşanjörleri vs.) tasarımlarını yapabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencileri konveksiyonla ısı transferi, yoğuşma, kaynama, radyasyonla ısı transferi ile eşanjörler ve kütle transferi konularında bilgi ile donatarak çeşitli uygulamalı problemleri çözebilme kabiliyetini kazandırma

Dersin İçeriği : Boyutsuz sayılar, zorlanmış konveksiyon, serbest konveksiyon, yoğuşma, kaynama, radyasyonla ısı transferi, ısı değiştiricileri, kütle transferi

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Makine Mühendisliği Bölümü


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Konveksiyonla ısı transferinde diferansiyel denklem ve boyutsuz sayılar Ders Kitabı "Bölüm 8" Derste anlatım
2 Kanallarda laminar akışta ısı transferi Ders Kitabı "Bölüm 9" Derste anlatım
3 Kanallarda türbülanslı akışta ısı transferi Ders Kitabı "Bölüm 9" Derste anlatım
4 Cisimler etrafındaki akışta konveksiyonla ısı transferi Ders Kitabı "Bölüm 10" Derste anlatım
5 Levha, silindir ve kürede serbest konveksiyonla ısı transferi Ders Kitabı "Bölüm 10" Derste anlatım
6 Diğer cisimler etrafında ve düşey kanallarda serbest konveksiyonla ısı transferi Ders Kitabı "Bölüm 11" Derste anlatım
7 Yoğuşma ile ısı transferi Ders Kitabı "Bölüm 12" Derste anlatım
8 Kaynama ile ısı transferi Ders Kitabı "Bölüm 13" Derste anlatım
9 Ara Sınav
10 Işıma ile ısı transferi ve ışıma ve konveksiyonla ısı transferinin beraberce görülmesi Ders Kitabı "Bölüm 14" Derste anlatım
11 Gaz ve buharlarda ışıma ile ısı transferi Ders Kitabı "Bölüm 14" Derste anlatım
12 Isı eşanjörlerinin sınıflandırılması Ders Kitabı "Bölüm 15" Derste anlatım
13 Isı eşanjörlerinin hesaplanması Ders Kitabı "Bölüm 15" Derste anlatım
14 Kütle transferi, Fick kanunu Ders Kitabı "Bölüm 16" Derste anlatım
15 Absorpsiyon, adsorpsiyon ve desorpsiyonla kütle transferi Ders Kitabı "Bölüm 16" Derste anlatım
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof. Dr. Tuncay YILMAZ, Teorik ve Uygulamalı Isı Transferi, Papatya Yayıncılık, 1999.
 Isı transferine giriş 6. Basım, Yazarlar: Theodore L. Bergman, Adrienne S. Lavine, Frank P. Incropera, Davıd P. Dewitt, Copyright © 2011, by John Wiley & Sons, Inc.
 Isı ve Kütle Transferi Pratik Bir Yaklaşım,Yazar: Yunus A. ÇENGEL,Çeviri Editörü:Vedat TANYILDIZI, Basım Evi: İZMİR Güven Kitabevi , ikinci baskıdan çeviri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 70
    Ödev/Proje/Diğer 4 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 0
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 3
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 0
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 0
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 5 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 125
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5
Dersin AKTS Kredisi: 5