| Ders Bilgileri | 
                         |  | 
                        
                            | Dersin Adı | : | Ölçüm Kuramı | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Kodu | : | MT 432 | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Türü | : | Seçmeli | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Aşaması | : | Birinci Aşama (Lisans) | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Yılı | : | 4 | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Dönemi | : | Bahar (16 Hafta) | 
                        
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin AKTS Kredisi | : | 5 | 
                         | 
 | 
                         
                            | Eğitici(ler)nin Adı | : |  | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Öğrenme Kazanımları | : | Ölçülebilir kümeleri tanımlar. Ölçülebilir fonksiyonları kavrar.
 Ölçümü tanımlar.
 Lebesgue integralini kavrar.
 Lebesgue ve Riemann integrali arasındaki farkı anlar.
 Lebesgue uzaylarını tanımlar.
 Soyut düşünme yeteneğini geliştirir.
 
 | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Veriliş Şekli | : | Örgün (Yüz Yüze) | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Önkoşulları | : | Yok | 
                         | 
 | 
                         
                            | Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Amacı | : | Öğrencilerin bildiği integral olan Riemann integralinide içine alan Lebesgue integralini ve özelliklerini tanıtmaktır. | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin İçeriği | : | Ölçülebilir kümeler, ölçülebilir fonksiyonlar, ölçüm, integrallenebilir fonksiyonlar, Lebesgue integrali | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Dili | : | Türkçe | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Yeri | : | Fen-Edebiyat Fakültesi Derslikleri | 
                         | 
 | 
 
          |  | Ders Planı | 
   |  | Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri | 
  
        
         
        |  | 1 | Ölçülebilir kümeler ve ölçülebilir fonksiyonlar. | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 2 | Ölçülebilir fonksiyonların özellikleri. | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 3 | Ölçülebilir küme ve fonksiyonlarla ilgili problem çözümleri. | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 4 | Ölçümler ve ölçüm örnekleri. | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 5 | Ölçüm ile ilgili problem çözümleri. | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 6 | İntegralin tanımı ve özellikleri. | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 7 | İntegral ile ilgili problem çözümleri. | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 8 | Ara sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Yazılı sınav | 
        
         
        |  | 9 | İntegrallenebilir fonksiyonlar ve Lebesgue integrali. | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 10 | Lebesgue ve Riemann integralinin karşılaştırılması. | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 11 | İntegrallenebilir fonksiyonlarla ilgili problem çözümleri. | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 12 | Lebesgue uzayları. | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 13 | Lebesgue uzaylarının özellikleri | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 14 | Lp uzayları | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 15 | Problem çözümleri. | Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi | Düz anlatım ve tartışma | 
        
         
        |  | 16/17 | Yarıyıl sonu sınavı | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Yazılı sınav | 
        |  | 
 | 
        
        
       
                       |  | Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı | 
  |  | No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* | 
  
 
|  | 1 | Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. | 5 | 
 
|  | 2 | Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. | 5 | 
 
|  | 3 | Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar | 1 | 
 
|  | 4 | Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder | 2 | 
 
|  | 5 | Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. | 2 | 
 
|  | 6 | Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. | 3 | 
 
|  | 7 | Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar | 4 | 
 
|  | 8 | Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. | 3 | 
 
|  | 9 | Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. | 3 | 
 
|  | 10 | Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. | 0 | 
 
|  | 11 | Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur | 0 | 
 
|  | 12 | Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. | 0 | 
 
|  | 13 | Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. | 0 | 
 
|  | 14 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 0 | 
       |  | * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. | 
      |  | 
 |