Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çözgü Örmeciliği

Dersin Kodu : TEM469

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERİN MAVRUZ MEZARCIÖ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Farklı çözgülü örme makinelerini, kullanım alanlarını ve ürünleri öğrenilir.
2.Farklı çözgülü örme kumaşları öğrenilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TEM308 Örme Teknolojisi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çözgü örmeciliği ile ilgili teknolojik bilgilerin verilmesi. Örme kumaşlar ve özellikleri ile ilgili bilgiler verilmesi.

Dersin İçeriği : Çözgülü örme teknolojilerinin sınıflandırılması. Trikot ve raşel makineleri.Üretim hesapları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çözgü örmeciliğinin tanıtımı ve makinelerinin sınıflandırılması Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
2 Çözgü örmeciliğinin tanıtımı ve makinelerinin sınıflandırılması Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
3 Genel terim ve tanımlamalar, Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
4 Çözgülü örmede temel desenlendirme teknikleri Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
5 Çözgülü örmede temel desenlendirme teknikleri Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
6 Çözgü otomat (trikot) makineleri Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
7 Çözgü otomat (trikot) makineleri Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
8 Arasınav Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Yazılı Sınav
9 Raşel makineleri Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
10 Özel üretimler için çözgülü örme makineleri Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
11 Özel üretimler için çözgülü örme makineleri Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
12 Diğer desenlendirme teknikleri Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
13 Diğer desenlendirme teknikleri Düz anlatım, tartışma, gösterim
14 Üretim hesapları Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
15 Genel Konu Tekrarı Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. YÜKSEK, M., Çözgülü Örmecilik Esasları, Ders Notları, Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, 2009, 40 sayfa. 2. BAHRİYELİ, B., BADUR ÖZKENDİRCİ, B., Tekstil Teknolojisi Ders Notları, Marmara Üniversitesi,Güzel Sanatlar Fakültesi,2009, 173. 3. RAZ, S., Warp Knitting Production, Heidelberg, (1987) ISBN: 3-87529-022-4 4. Karl Mayer Makine Katalogları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme 4
2 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 4
3 Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme 3
4 Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme 4
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme 3
6 Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme 2
7 Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme 3
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 4
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 3
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme 2
11 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme 2
12 İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme 3
13 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme 4
14 Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma 2
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 63
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.52
Dersin AKTS Kredisi: 3