Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dokuma Kumaş Analizi

Dersin Kodu : TEM457

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NİHAT ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dokuma kumaş analizi uygulama bilgi ve kullanma becerisi kazanılır
Analiz bilgilerinin yeniden tasarım ve üretim planlaması için kullanabilme becerisi kazanılır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dokuma kumaş analizi uygulama bilgilerinin ve gerekliliğinin anlaşılması ve fiili olarak kullanımı , Uygulamalı elde edilmiş analiz bilgilerinin yeniden tasarım ve üretim planlamasına dönüşümü

Dersin İçeriği : Kumaş analizi ile ilgili genel kavramlar ve tanımlar.Ticari dokuma kumaşlar ; Temel dokuma yapıları. Renkli dokumalar. Krep kumaşlar ve dokuma. Dokumada pike kumaşlar. Üç iplik sistemli dokuma kumaşlar. Çift kat kumaşlar. Temel dokuma yapılarının yapısal analizi; İplik renk ve yapı analizi ve bilgisi. Mamul ve gri kumaşların ve dokuma koşullarının bilgilerinin belirlenmesi. Dokuma hesapları ve planları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kumaş analizi ve Tasarımı ile ilgili Genel Kavramlar ve Tanımlar. Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
2 Standartlaşmış ve Ticari Önem Kazanmış Dokuma Kumaşlar: Basit Yapılı Temel Dokular Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
3 Standartlaşmış ve Ticari Önem Kazanmış Dokuma Kumaşlar: Renkli Dokumalar Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
4 Standartlaşmış ve Ticari Önem Kazanmış Dokuma Kumaşlar: Krep Dokular Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
5 Standartlaşmış ve Ticari Önem Kazanmış Dokuma Kumaşlar: Pike Dokular Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
6 Standartlaşmış ve Ticari Önem Kazanmış Dokuma Kumaşlar: Üç İplik Sistemli Dokular , Çift Katlı Dokular Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
7 Basit Dokular İçin Analiz Bilgileri: Yapısal Özelliklerin Analizi Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
8 Arasınav Ders notları ve referans kitapların okunması Yazılı Sınav
9 Basit Dokular İçin Analiz Bilgileri: Renk ve Doku Yapısının Analizi Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
10 Basit Dokular İçin Analiz Bilgileri: İplik Bilgilerinin Analizi Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
11 Analiz Bilgilerinin Tasarım ve Üretim Planlaması için Kullanımı: Mamul Bilgileri Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
12 Analiz Bilgilerinin Tasarım ve Üretim Planlaması için Kullanımı: Ham Kumaş Bilgileri Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
13 Analiz Bilgilerinin Tasarım ve Üretim Planlaması için Kullanımı: Dokuma Üretim Bilgileri Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
14 Analiz Bilgilerinin Tasarım ve Üretim Planlaması için Kullanımı: Raporlama,Değerlendirme Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
15 Genel konu tekrarı Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım, tartışma, gösterim
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Ders notları ve referans kitapların okunması Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ÇELİK N., 2012. Dokuma Kumaş Analizi ve Tasarımı Ders Notları, Çukurova Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü, Adana.
 BAŞER G., 2004. Dokuma Tekniği ve Sanatı - Cilt 1: Temel Dokuma Tekniği ve Kumaş Yapıları - 2.Baskı. Punto Yayıncılık, Çankaya / İzmir.
  EBERLE, H., HERMELING, H., HORNBERGER, M., MENZER, D., RING, W., 1996. Clothing Technology from fiber to fashion. Verlag Europa-Lehrmittel.
 EREN R., 2009, Dokuma Hazırlık Teknolojisi, MKM Yayıncılık, Bursa.
 ACUNER A., 2001, Tasarımda Konstrüksiyon Esasları, Mart Matbaacılık Sanatları, İstanbul.
 GOERNER D., 1986, Woven Structure and Design - Part 1: Single Cloth Construction, Wira Technology Group, Leeds (UK).
 GOERNER D., 1989, Woven Structure and Design - Part 2: Compound Structures, British Textile Technology Group, Leeds (UK).
 ROBINSON A.T.C. and MARKS R., 1973, Woven Cloth Construction, The Textile Institute, Manchester (UK).
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme 0
2 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 0
3 Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme 4
4 Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme 3
6 Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme 0
7 Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme 0
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 4
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme 0
11 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme 1
12 İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme 0
13 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme 0
14 Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma 3
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3