|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teacher Cognition in Action |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 750 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
öğretmenlerin sınıf ortamında karşılaştıkları sorunları çözmelerine yardımcı olacak yöntemleri belirlemek öğretmenlerin sınıf ortamını geliştirebileceklerine inandıkları yöntemleri deneyerek düşünmelerini sağlamak öğretmenlerin sistematik bir biçimde düşünme alışkanlıklarını geliştirmek öğretmenlerin profesyonel olarak gelişimlerine katkıda bulunmaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğretmenlerin sınıf ortamında karşılaştıkları sorunları çözmek veya sınıf ortamını geliştirebileceklerine inandıkları yöntemleri deneyerek üzerlerine sistematik bir biçimde düşünmelerini sağlamak ve bu yolla profesyonel olarak gelişimlerine katkıda bulunmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Düşünme modellleri
Düşünme aktivitelerini geliştirme teknikleri
Düşünmenin değerlendirilmesi
Gözleme dayalı öğrenme
Düşünme aktiviteleri
Uygulama stratejilerinin düşünmede kullanımı
Yazılı düşünme yöntemi
Zihinsel modeller yaratma
Düşünme ve sarmal araştırma yöntemi arasındaki bağlantı
Sarmal yöntemle düşünme geliştirme
Bilinçaltı ve bilinçüstü teorileri
Kanıta dayalı uygulama ve düşünmeye dayalı uygulamalar arasındaki fark
Profesyonel öğrenme ve metafor
Metafor ve sembolismi analiz olarak kullanma sarmal yöntem ve eleştirel yaratıcık bağlantıları |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Düşünme modellleri |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
2 |
Düşünme aktivitelerini geliştirme teknikleri |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
3 |
Düşünmenin değerlendirilmesi |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
4 |
Gözleme dayalı öğrenme |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
5 |
Düşünme aktiviteleri |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
6 |
Uygulama stratejilerinin düşünmede kullanımı |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
7 |
Yazılı düşünme yöntemi |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Zihinsel modeller yaratma |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
10 |
Düşünme ve sarmal araştırma yöntemi arasındaki bağlantı |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
11 |
Sarmal yöntemle düşünme geliştirme |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
12 |
Bilinçaltı ve bilinçüstü teorileri |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
13 |
Kanıta dayalı uygulama ve düşünmeye dayalı uygulamalar arasındaki fark |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
14 |
Profesyonel öğrenme ve metafor |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
15 |
Metafor ve sembolismi analiz olarak kullanma
sarmal yöntem ve eleştirel yaratıcık bağlantıları |
okuma |
beyin fırınası ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
Araştırma |
tek/ikili /grup araştırması |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Burns, A., (2010), Action Research in English Language Teaching. UK Routledge
Marshall, K., (2009), Rethinking Teacher Suupervision and Evaluation.San Francisco, CA. Jossey-Bass
Mc Intosh, P., (2010). Action Research and Reflective Practice: Creative and visual methods to facilitate reflection and learning. UK and New York Routledge
Taggart, L. G., & Wilson, P.W., (2005), Promoting Reflective Thinking in Teachers: 50 Action Strategies. USA Corwin Press.
Lier, V.L., (2007), Action-based Teaching, Autonomy and IdentityInnovation in Language Learning and TeachingVol. 1, No. 1, 2007
Scanlon, L., (2011) (ed). Becoming a professional: an interdisciplinary analysis of becoming a professional. Australia Springer
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
52 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
48 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
5 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
5 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|