Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Teacher Cognition in Action

Dersin Kodu : ELT 750

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : öğretmenlerin sınıf ortamında karşılaştıkları sorunları çözmelerine yardımcı olacak yöntemleri belirlemek
öğretmenlerin sınıf ortamını geliştirebileceklerine inandıkları yöntemleri deneyerek düşünmelerini sağlamak
öğretmenlerin sistematik bir biçimde düşünme alışkanlıklarını geliştirmek
öğretmenlerin profesyonel olarak gelişimlerine katkıda bulunmaktır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğretmenlerin sınıf ortamında karşılaştıkları sorunları çözmek veya sınıf ortamını geliştirebileceklerine inandıkları yöntemleri deneyerek üzerlerine sistematik bir biçimde düşünmelerini sağlamak ve bu yolla profesyonel olarak gelişimlerine katkıda bulunmaktır.

Dersin İçeriği : Düşünme modellleri Düşünme aktivitelerini geliştirme teknikleri Düşünmenin değerlendirilmesi Gözleme dayalı öğrenme Düşünme aktiviteleri Uygulama stratejilerinin düşünmede kullanımı Yazılı düşünme yöntemi Zihinsel modeller yaratma Düşünme ve sarmal araştırma yöntemi arasındaki bağlantı Sarmal yöntemle düşünme geliştirme Bilinçaltı ve bilinçüstü teorileri Kanıta dayalı uygulama ve düşünmeye dayalı uygulamalar arasındaki fark Profesyonel öğrenme ve metafor Metafor ve sembolismi analiz olarak kullanma sarmal yöntem ve eleştirel yaratıcık bağlantıları

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Düşünme modellleri okuma beyin fırınası ve tartışma
2 Düşünme aktivitelerini geliştirme teknikleri okuma beyin fırınası ve tartışma
3 Düşünmenin değerlendirilmesi okuma beyin fırınası ve tartışma
4 Gözleme dayalı öğrenme okuma beyin fırınası ve tartışma
5 Düşünme aktiviteleri okuma beyin fırınası ve tartışma
6 Uygulama stratejilerinin düşünmede kullanımı okuma beyin fırınası ve tartışma
7 Yazılı düşünme yöntemi okuma beyin fırınası ve tartışma
8 Arasınav
9 Zihinsel modeller yaratma okuma beyin fırınası ve tartışma
10 Düşünme ve sarmal araştırma yöntemi arasındaki bağlantı okuma beyin fırınası ve tartışma
11 Sarmal yöntemle düşünme geliştirme okuma beyin fırınası ve tartışma
12 Bilinçaltı ve bilinçüstü teorileri okuma beyin fırınası ve tartışma
13 Kanıta dayalı uygulama ve düşünmeye dayalı uygulamalar arasındaki fark okuma beyin fırınası ve tartışma
14 Profesyonel öğrenme ve metafor okuma beyin fırınası ve tartışma
15 Metafor ve sembolismi analiz olarak kullanma sarmal yöntem ve eleştirel yaratıcık bağlantıları okuma beyin fırınası ve tartışma
16/17 Final Araştırma tek/ikili /grup araştırması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Burns, A., (2010), Action Research in English Language Teaching. UK Routledge
 Marshall, K., (2009), Rethinking Teacher Suupervision and Evaluation.San Francisco, CA. Jossey-Bass
 Mc Intosh, P., (2010). Action Research and Reflective Practice: Creative and visual methods to facilitate reflection and learning. UK and New York Routledge
 Taggart, L. G., & Wilson, P.W., (2005), Promoting Reflective Thinking in Teachers: 50 Action Strategies. USA Corwin Press.
 Lier, V.L., (2007), Action-based Teaching, Autonomy and IdentityInnovation in Language Learning and TeachingVol. 1, No. 1, 2007
 Scanlon, L., (2011) (ed). Becoming a professional: an interdisciplinary analysis of becoming a professional. Australia Springer
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 52
    Ödev/Proje/Diğer 1 48
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 5
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 5
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6