Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
World Englishes |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 746 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler kültürlerarası yeterliklerini geliştirmek için İngilizce konuşan dünyada sosyal ve kültürel bağlamda bilgilerini arttırırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ELT 700 Special Studies
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, uluslararası bir dil olarak İngilizcenin yayılmasını araştırmaktır. Dünya İngilizcelerinin dünü, bugünü ve geleceği açısından çeşitlerini tartışacağız. Özellikle İngilizcenin yayılması ve çeşitli topluluklardaki farklı kullanımları göz önünde bulundurulacaktır. Dünya İngilizcelerinin özellikleri incelemenin yanısıra, dil politikası ve planlama ile ilgili konular da dikkate alacaktır. Ayrıca, Dünya İngilizceleri çerçevesinde eğitimsel dilbilim, ortak pedagojik sorunlar ve İngilizce öğretmenlik mesleği ile ile ilgili konular ele alınacaktır. Sınıf etkinlikleri ve okuma ödevleri dilbilimle ilgili web sitelerine erişimle takviye edilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uluslararası bir dil olarak İngilizcenin yayılmasını araştırmak, İngilizce dilinin dünü, bugünü ve gelecekteki çeşitleri tartışmak , Dünya İngilizleri çerçevesi içinde eğitimsel dilbilim ile ilgili konuların işlenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik
R1 & R2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Standardized English: the history of the earlier circles |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
2 |
Grammatical variation in the contemporary spoken English of England |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
3 |
Phonological innovation in contemporary spoken British English |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
4 |
The Englishes of Ireland: emergence and transportation |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
5 |
The development of Standard American English |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
6 |
The Englishes of Canada |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
7 |
English in Australia |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
The English(es) of New Zealand |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
10 |
The development of the English language in India |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
11 |
Sri Lankan Englishes |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
12 |
East and West African Englishes: differences and commonalities |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
13 |
Lingua franca English: the European context |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
14 |
Developmental patterns of English: similar or different? |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
15 |
The future of Englishes: one, many or none? |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
4 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
3 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
4 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
1 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|