Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Critical Thinking and ELT |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 738 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eleştirel düşüncenin ne olduğunu anlama Eleştirel düşünceye sahip bir kişinin özelliklerini kavrama Eleştirel düşüncenin eğitimdeki rolünü kavrama Eleştirel düşünce geliştirebilecek öğretim yolu geliştirme Eleştirel düşünceyi müfredattaki dersler ile vermeyi kavrama Eleştirel düşünce öğretimi için öğretmenlerin nasıl bir ortam sağlaması gerektiğini kavrama Eleştirel düşünce öğretimi için ders planları geliştirme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ELT 700 Special Studies
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ders öğrencilerini eleştirel düşünen kişiler olması için yaşam boyu öğrenmeye hazırlamaları icin gerekli olanakları sağlama konusunda öğretmenlere teorik ve pratik bilgilerin bir karışımını sunmaktadır. Derste Robert Fisher, Arthur Costa, Robert Ennis, Robert Marzano, Robert Swartz, Richard Paul, and Robert Sternberg gibi bu konuda önemli isimlerin çalışmalarından yararlanılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eleştirel Düşünce
Yaratıcı Düşünce
Problem Çözme Becerileri
Soru sorma Becerileri
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse giriş |
Ders materyellerinin |
tartışma |
|
2 |
Eleştirel düşünen bir kişinin özellikleri |
İlgili kaynakları okuma |
tartışma |
|
3 |
Eleştirel düşünce için entellektüel özellikler |
İlgili kaynakları okuma, gözlem yapma |
sunum ve tartışma |
|
4 |
Niçin Eleştirel düşünce öğretmeliyiz |
İlgili kaynakları okuma, gözlem yapm |
sunum ve tartışma |
|
5 |
Eleştirel düşüncenin yaşamımızdaki rolü |
İlgili kaynakları okuma, gözlem yapm |
sunum ve tartışma, problem çözme |
|
6 |
Üst düzey düşünme be Bloom´s Taxonomy |
İlgili kaynakları okuma, gözlem yapm |
sunum ve tartışma, problem çözme |
|
7 |
Socratic Sorgulama |
lgili kaynakları okuma, gözlem yapma |
sunum ve tartışma, problem çözme |
|
8 |
Ara Sınav |
lgili kaynakları okuma, gözlem yapma |
Proje |
|
9 |
Düşünce geliştirmek için 9 strateji |
lgili kaynakları okuma, gözlem yapma |
sunum ve tartışma, problem çözme |
|
10 |
Eleştirel düşünceyi geliştirecek ortam hazırlama |
lgili kaynakları okuma, gözlem yapma |
sunum ve tartışma, problem çözme |
|
11 |
Eleştirel düşünceyi geliştirecek değişik araçlar |
İlgili kaynakları okuma, gözlem yapm |
sunum ve tartışma, problem çözme |
|
12 |
Eleştirel düşüncenin ölçülmesi |
İlgili kaynakları okuma, gözlem yapm |
sunum ve tartışma, problem çözme |
|
13 |
Eleştirel düşünce öğretimi çalışmaları |
İlgili kaynakları okuma,
gözlem yapma, dersleri inceleme |
öğrenci sunumları ve tartışma |
|
14 |
Eleştirel düşünce öğretimi çalışmaları |
İlgili kaynakları okuma,
gözlem yapma, dersleri inceleme
ünite ve ders planı hazırlama |
öğrenci sunumları ve tartışma |
|
15 |
Eleştirel düşünce öğretimi çalışmaları |
İlgili kaynakları okuma,
gözlem yapma, dersleri inceleme
ünite ve ders planı hazırlama |
öğrenci sunumları ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Unit plan and lesson plan hazırlama |
Proje |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
4 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
4 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
4 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
4 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
4 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
4 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
5 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|