Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Critical Thinking and ELT

Dersin Kodu : ELT 738

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eleştirel düşüncenin ne olduğunu anlama
Eleştirel düşünceye sahip bir kişinin özelliklerini kavrama
Eleştirel düşüncenin eğitimdeki rolünü kavrama
Eleştirel düşünce geliştirebilecek öğretim yolu geliştirme
Eleştirel düşünceyi müfredattaki dersler ile vermeyi kavrama
Eleştirel düşünce öğretimi için öğretmenlerin nasıl bir ortam sağlaması gerektiğini kavrama
Eleştirel düşünce öğretimi için ders planları geliştirme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ELT 700 Special Studies

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ders öğrencilerini eleştirel düşünen kişiler olması için yaşam boyu öğrenmeye hazırlamaları icin gerekli olanakları sağlama konusunda öğretmenlere teorik ve pratik bilgilerin bir karışımını sunmaktadır. Derste Robert Fisher, Arthur Costa, Robert Ennis, Robert Marzano, Robert Swartz, Richard Paul, and Robert Sternberg gibi bu konuda önemli isimlerin çalışmalarından yararlanılmaktadır.

Dersin İçeriği : Eleştirel Düşünce Yaratıcı Düşünce Problem Çözme Becerileri Soru sorma Becerileri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse giriş Ders materyellerinin tartışma
2 Eleştirel düşünen bir kişinin özellikleri İlgili kaynakları okuma tartışma
3 Eleştirel düşünce için entellektüel özellikler İlgili kaynakları okuma, gözlem yapma sunum ve tartışma
4 Niçin Eleştirel düşünce öğretmeliyiz İlgili kaynakları okuma, gözlem yapm sunum ve tartışma
5 Eleştirel düşüncenin yaşamımızdaki rolü İlgili kaynakları okuma, gözlem yapm sunum ve tartışma, problem çözme
6 Üst düzey düşünme be Bloom´s Taxonomy İlgili kaynakları okuma, gözlem yapm sunum ve tartışma, problem çözme
7 Socratic Sorgulama lgili kaynakları okuma, gözlem yapma sunum ve tartışma, problem çözme
8 Ara Sınav lgili kaynakları okuma, gözlem yapma Proje
9 Düşünce geliştirmek için 9 strateji lgili kaynakları okuma, gözlem yapma sunum ve tartışma, problem çözme
10 Eleştirel düşünceyi geliştirecek ortam hazırlama lgili kaynakları okuma, gözlem yapma sunum ve tartışma, problem çözme
11 Eleştirel düşünceyi geliştirecek değişik araçlar İlgili kaynakları okuma, gözlem yapm sunum ve tartışma, problem çözme
12 Eleştirel düşüncenin ölçülmesi İlgili kaynakları okuma, gözlem yapm sunum ve tartışma, problem çözme
13 Eleştirel düşünce öğretimi çalışmaları İlgili kaynakları okuma, gözlem yapma, dersleri inceleme öğrenci sunumları ve tartışma
14 Eleştirel düşünce öğretimi çalışmaları İlgili kaynakları okuma, gözlem yapma, dersleri inceleme ünite ve ders planı hazırlama öğrenci sunumları ve tartışma
15 Eleştirel düşünce öğretimi çalışmaları İlgili kaynakları okuma, gözlem yapma, dersleri inceleme ünite ve ders planı hazırlama öğrenci sunumları ve tartışma
16/17 Yıl sonu sınavı Unit plan and lesson plan hazırlama Proje


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   O’Malley and Valdez Pierce (1995), and Paul and Elder (1998) Udall & Daniels; R. Sternberg and L.S. Swerling Berry K. Beyer; Robert Swartz; Robert Marzano
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 8 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 4
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 4
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 4
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 4
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 4
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 4
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 5 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6