Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teaching English to Young Learners |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 722 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenciler ilöğretime yeni başlamış ve devam eden öğrencilere yabancı dil olarak İngilizcenin öğretilmesini eleştirel açıdan analiz eder. Bu dersin sonunda öğrenciler ilöğretime yeni başlamış ve devam eden öğrencilere yabancı dil olarak İngilizcenin öğretilmesi için kullanılacak metod ve materyallerini sistematik ve etkin şekilde seçer. .
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, İngilizce´nin yabancı dil olarak öğretilmesini hem kuramsal hem de pratik açısından incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir?; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; sınıf yönetimi; çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Anabilim Dalı seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introduction: Background to teaching YLs; How children learn; learning theory in relation to teaching YLs;
|
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
2 |
Introduction: Background to teaching YLs; How children learn; learning theory in relation to teaching YLs;
|
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
3 |
Cognitive and affective characteristics of YLs;
|
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
4 |
Cognitive and affective characteristics of YLs;
|
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
5 |
Priorities and their implications for teaching YLs;
|
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
6 |
Priorities and their implications for teaching YLs;
|
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
7 |
Designing materials and activities for teaching YLs;
|
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Presenting and practicing language with YLs: Teaching listening, speaking, reading, and writing;
|
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
10 |
The role of fun, games, stories, songs, rhymes and drama;
|
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
11 |
Error correction for YLs |
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
12 |
Issues in and approaches to the assessment of YLs;
|
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
13 |
Issues in and approaches to the assessment of YLs;
|
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
14 |
Classroom management
|
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
15 |
Theme-based learning and young language learners |
Okuma |
Beyin fırtınası
KWL tablosu
Tartışma
Problem çözme ve analiz etme |
|
16/17 |
Final |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
5 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
2 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
5 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|