Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Teaching English to Young Learners

Dersin Kodu : ELT 722

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersin sonunda öğrenciler ilöğretime yeni başlamış ve devam eden öğrencilere yabancı dil olarak İngilizcenin öğretilmesini eleştirel açıdan analiz eder.
Bu dersin sonunda öğrenciler ilöğretime yeni başlamış ve devam eden öğrencilere yabancı dil olarak İngilizcenin öğretilmesi için kullanılacak metod ve materyallerini sistematik ve etkin şekilde seçer. .

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, İngilizce´nin yabancı dil olarak öğretilmesini hem kuramsal hem de pratik açısından incelemektir.

Dersin İçeriği : Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir?; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; sınıf yönetimi; çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Anabilim Dalı seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Introduction: Background to teaching YLs; How children learn; learning theory in relation to teaching YLs; Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
2 Introduction: Background to teaching YLs; How children learn; learning theory in relation to teaching YLs; Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
3 Cognitive and affective characteristics of YLs; Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
4 Cognitive and affective characteristics of YLs; Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
5 Priorities and their implications for teaching YLs; Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
6 Priorities and their implications for teaching YLs; Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
7 Designing materials and activities for teaching YLs; Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
8 Arasınav Tekrar Yazılı sınav
9 Presenting and practicing language with YLs: Teaching listening, speaking, reading, and writing; Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
10 The role of fun, games, stories, songs, rhymes and drama; Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
11 Error correction for YLs Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
12 Issues in and approaches to the assessment of YLs; Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
13 Issues in and approaches to the assessment of YLs; Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
14 Classroom management Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
15 Theme-based learning and young language learners Okuma Beyin fırtınası KWL tablosu Tartışma Problem çözme ve analiz etme
16/17 Final Tekrar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Slatterly, M. & Willis, J. 2001. English for primary teachers: A handbook of activities & classroom language. Oxford: Oxford University Press Cameron, L. 2001. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge:CUP. Vale, D. and A. Feunteun. 1995. Teaching children English: A training course for teachers of English to children. New York: Cambridge University Press. Brewster, J. & Ellis G. 2002. The primary English teacher´s guide (New Edition). Penguin. Scott, W. A. and L. H. Ytreberg. 1990. Teaching English to children. New York: Longman. McKay, P. 2006. Assessing Young Language Learners. Cambridge:CUP. Additional handouts to be provided by the course tutor.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 5
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 5
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 2
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 157
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.28
Dersin AKTS Kredisi: 6