Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Research Methods II

Dersin Kodu : ELT 716

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : bu dersi alan öğrenciler, nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farkları ve bu farklılıkların altında yatan nedenler hakkında bilgi sahibidirler
öğrenciler nitel araştırmada kullanılan araç ve yöntemlerin sınırlılıklarının ve güçlü yanlarının farkına varırlar
görüşme ve gözlem yöntemlerininin türleri, görüşme sorularının hazırlanması, görüşmenin/gözlemin nasıl yapıldığı hakkında bilgi ve deneyim sahibi olurlar
öğrenciler araştırma etiği ve boyutları hakkında bilgi sahibi olurlar
öğrenciler nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik kavramlara farklı yaklaşımları anlar ve açıklayabilirler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : ELT-713 Araştırma Yöntemleri I

Dersin Amacı : öğrenciler çağdaş araştırma yöntemlerinin kuramsal ve yöntembilimsel gelenekleri hakkında bilgi edinir uygun araştırma deseni çerçevesinde araştırma soruları yazmayı öğrenir nitel veri toplama yöntemlerini etik kurallara uygun bir şekilde kullanmayı öğrenir görüşme ve gözlem tekniklerini kullanmayı öğrenir nitel veri toplama ve yorumlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur araştırma bulgularını uygun bir şekilde sunma ve tartışmayı öğrenir çeşitli nitel veri analizi ve yorumlama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur

Dersin İçeriği : tez önerisi yazımı nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması nitel veri toplama araçları (görüşme ve gözlem) görüşme yöntemi ve türleri gözlem yöntemi ve türleri görüşme ve gözlem verilerinin nitel analizi araştırma etiği nedir ve nasıl sağlanır nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik kavramları

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Yüksek lisans dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içeriğine genel bir bakış; bazı temel kavramlar: Araştırma nedir? Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
2 Nitel ve Nicel araştırma yöntemleri karşılaştırılması Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
3 Nitel araştırma yöntemleri: zayıf ve güçlü yönleri; hangi durumlarda nitel araştırma yöntemi tercih edilir Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
4 Nitel araştırma nasıl yapılır; aşamaları nelerdir; örneklem nasıl belirlenir; araştırma soruları nasıl yazılır Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
5 Nitel araştırmalarda veri toplama araçları: görüşme yöntemi; türleri Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
6 Görüşme nasıl yapılır; etik açıdan dikkat edilecek konular Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
7 Görüşme sorularının hazırlanmasında dikkat edilecek noktalar; görüşme yapılırken gözönünde bulundurulması gereken konular Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması; görüşme soruları hazırlama Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
8 Görüşme sonucu elde edilen verilerin analize hazırlanması ve analizi Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
9 Veri analizinden sonuçların çıkartılması ve bulguların sunumu Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
10 Gözlem nedir; nasıl yapılır; zayıf ve güçlü yönleri Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
11 Gözlemle ilgili etik konular; gözlem yapmada kullanılan formların hazırlanması Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
12 Gözlem nasıl yapılır; gözlem yoluyla elde edilen verilerin analizi Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
13 Gözlem verilerinin analiz ve yorumu Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
14 Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik kavramları; Üçleme; Genelleme Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
15 Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik kavramları; Üçleme; Genelleme Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması
16/17 Final sınavı Final sınavı (yazılı sınav); research paper


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Bailey, K. M. and Nunan, D. (1996). Voices from the language classroom: qualitative research in second language education. Cambridge: Cambridge U. P.
 Bogdan, R. C. and Biklen, S. K. (1992). Qualitative Research for Education: An introduction to theory and methods. Boston: Allyn & Bacon.
 Coffey, A. and Atkinson, P. (1996). Making Sense of Qualitative Data: Complementary research strategies. Thousand Oaks, California: SAGE.
 Cohen, L. and Manion, L. (1994). Research Methods in Education. (4th Ed.). London: Routledge.
 Creswell, J. W. (1998). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, California: SAGE.
 Denzin, N. K. and Lincoln, Y. S. (Eds.). (1998). Collecting and Interpreting Qualitative Materials. Thousand Oaks, California: SAGE.
 Fraenkel, J. R. and Wallen, N. E. (1990). How to Design and Evaluate Research in Education. New York: McGraw-Hill.
 Glesne, C. and Peshkin, A. (1992). Becoming Qualitative Researchers: An introduction. New York: Longman.
 Huberman, A. M. and Miles, M. B. (2002). The Qualitative researcher´s companion. London: SAGE.
 Kvale, S. (1996). InterViews: An introduction to qualitative research interviewing. Thousand Oaks, California: SAGE.
 Mason, J. (1996). Qualitative Researching. London: SAGE.
 Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco, CA: Jossey-Bass
 Merriam, S. B. (2002). Qualitative research in practice: examples for discussion and analysis. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
 Miles, M. B., and Huberman, A. M. (2002). The Qualitative Researcher’s Companion: Classic and contemporary readings. Thousand Oaks, California: SAGE.
 Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. (2nd Ed.). Newbury Park, California: SAGE.
 Powney, J., and Watts, M. (1987). Interviewing in Educational Research. London: Routledge & Kegan Paul.
 Schemel, R. (1995). A Qualitative Research Primer: The paradigm, some basic techniques and methods. Ankara: Turkish Psychological Association.
 Silverman, D. (1993). Interpreting Qualitative Data: Methods for analyzing talk, text and interaction. London: SAGE.
 Silverman, D. (Ed.). (1997). Qualitative Research: Theory, method and practice. London: SAGE.
 Singleton, R. A., Jr. and Straits, B. C. (1988). Approaches to Social Research. (3rd Ed.). Oxford: Oxford U. P.
 Smith, J. A. (2003). Qualitative psychology: a practical guide to research methods Qualitative. London: SAGE.
 Yildirim, A., and Simsek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yontemleri. Ankara: Seckin Yayinevi.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 5
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 5
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6