|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Research Methods II |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 716 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
bu dersi alan öğrenciler, nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farkları ve bu farklılıkların altında yatan nedenler hakkında bilgi sahibidirler öğrenciler nitel araştırmada kullanılan araç ve yöntemlerin sınırlılıklarının ve güçlü yanlarının farkına varırlar görüşme ve gözlem yöntemlerininin türleri, görüşme sorularının hazırlanması, görüşmenin/gözlemin nasıl yapıldığı hakkında bilgi ve deneyim sahibi olurlar öğrenciler araştırma etiği ve boyutları hakkında bilgi sahibi olurlar öğrenciler nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik kavramlara farklı yaklaşımları anlar ve açıklayabilirler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
ELT-713 Araştırma Yöntemleri I |
|
Dersin Amacı |
: |
öğrenciler çağdaş araştırma yöntemlerinin kuramsal ve yöntembilimsel gelenekleri hakkında bilgi edinir
uygun araştırma deseni çerçevesinde araştırma soruları yazmayı öğrenir
nitel veri toplama yöntemlerini etik kurallara uygun bir şekilde kullanmayı öğrenir
görüşme ve gözlem tekniklerini kullanmayı öğrenir
nitel veri toplama ve yorumlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
araştırma bulgularını uygun bir şekilde sunma ve tartışmayı öğrenir
çeşitli nitel veri analizi ve yorumlama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin İçeriği |
: |
tez önerisi yazımı
nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması
nitel veri toplama araçları (görüşme ve gözlem)
görüşme yöntemi ve türleri
gözlem yöntemi ve türleri
görüşme ve gözlem verilerinin nitel analizi
araştırma etiği nedir ve nasıl sağlanır
nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik kavramları
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Yüksek lisans dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriğine genel bir bakış; bazı temel kavramlar: Araştırma nedir? |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
2 |
Nitel ve Nicel araştırma yöntemleri karşılaştırılması |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
3 |
Nitel araştırma yöntemleri: zayıf ve güçlü
yönleri; hangi durumlarda nitel araştırma yöntemi tercih edilir |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
4 |
Nitel araştırma nasıl yapılır; aşamaları nelerdir; örneklem nasıl belirlenir; araştırma soruları nasıl yazılır |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
5 |
Nitel araştırmalarda veri toplama araçları: görüşme yöntemi; türleri |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
6 |
Görüşme nasıl yapılır; etik açıdan dikkat edilecek konular |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
7 |
Görüşme sorularının hazırlanmasında dikkat edilecek noktalar; görüşme yapılırken gözönünde bulundurulması gereken konular |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması; görüşme soruları hazırlama |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
8 |
Görüşme sonucu elde edilen verilerin analize hazırlanması ve analizi |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
9 |
Veri analizinden sonuçların çıkartılması ve bulguların sunumu |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
10 |
Gözlem nedir; nasıl yapılır; zayıf ve güçlü yönleri |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
11 |
Gözlemle ilgili etik konular; gözlem yapmada kullanılan formların hazırlanması |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
12 |
Gözlem nasıl yapılır; gözlem yoluyla elde edilen verilerin analizi |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
13 |
Gözlem verilerinin analiz ve yorumu |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
14 |
Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik kavramları; Üçleme; Genelleme |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
15 |
Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik kavramları; Üçleme; Genelleme |
Farklı kaynaklardan ders içeriğine uygun konuların okunması |
Düz anlatım; bireysel/ikili ve grup tartışması/çalışması |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Final sınavı (yazılı sınav); research paper |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Bailey, K. M. and Nunan, D. (1996). Voices from the language classroom: qualitative research in second language education. Cambridge: Cambridge U. P.
Bogdan, R. C. and Biklen, S. K. (1992). Qualitative Research for Education: An introduction to theory and methods. Boston: Allyn & Bacon.
Coffey, A. and Atkinson, P. (1996). Making Sense of Qualitative Data: Complementary research strategies. Thousand Oaks, California: SAGE.
Cohen, L. and Manion, L. (1994). Research Methods in Education. (4th Ed.). London: Routledge.
Creswell, J. W. (1998). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, California: SAGE.
Denzin, N. K. and Lincoln, Y. S. (Eds.). (1998). Collecting and Interpreting Qualitative Materials. Thousand Oaks, California: SAGE.
Fraenkel, J. R. and Wallen, N. E. (1990). How to Design and Evaluate Research in Education. New York: McGraw-Hill.
Glesne, C. and Peshkin, A. (1992). Becoming Qualitative Researchers: An introduction.
New York: Longman.
Huberman, A. M. and Miles, M. B. (2002). The Qualitative researcher´s companion. London: SAGE.
Kvale, S. (1996). InterViews: An introduction to qualitative research interviewing. Thousand Oaks, California: SAGE.
Mason, J. (1996). Qualitative Researching. London: SAGE.
Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco, CA: Jossey-Bass
Merriam, S. B. (2002). Qualitative research in practice: examples for discussion and analysis. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Miles, M. B., and Huberman, A. M. (2002). The Qualitative Researcher’s Companion: Classic and contemporary readings. Thousand Oaks, California: SAGE.
Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. (2nd Ed.). Newbury Park, California: SAGE.
Powney, J., and Watts, M. (1987). Interviewing in Educational Research. London: Routledge & Kegan Paul.
Schemel, R. (1995). A Qualitative Research Primer: The paradigm, some basic techniques and methods. Ankara: Turkish Psychological Association.
Silverman, D. (1993). Interpreting Qualitative Data: Methods for analyzing talk, text and interaction. London: SAGE.
Silverman, D. (Ed.). (1997). Qualitative Research: Theory, method and practice. London: SAGE.
Singleton, R. A., Jr. and Straits, B. C. (1988). Approaches to Social Research. (3rd Ed.). Oxford: Oxford U. P.
Smith, J. A. (2003). Qualitative psychology: a practical guide to research methods Qualitative. London: SAGE.
Yildirim, A., and Simsek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yontemleri. Ankara: Seckin Yayinevi.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
5 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
5 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
10 |
50 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|