Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
MGS 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AZMİ YALÇIN Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN Prof.Dr. ÜNAL AY Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. GAMZE VURAL Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN Prof.Dr. SERAP ÇABUK Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL Prof.Dr. YILDIRIM BEYAZITÖNAL Doç.Dr. HİLAL İNAN Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ Prof.Dr. HATİCE DOĞUKANLI Doç.Dr. MEHMET TURAN Doç.Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR Doç.Dr. ARZU UZUN Prof.Dr. ERKUT DÜZAKIN Prof.Dr. TURGUT ÇÜRÜK Prof.Dr. CANAN MADRAN Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplinini ile güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğini kazandırır Araştırma sürecini sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama olarak inceler Belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı İşletme anabilim dalının herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer konusu belirleme ve sunuma hazırlama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
IIBF |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
2 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
3 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
4 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
5 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
6 |
Kaynak Taraması |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
7 |
Kaynak Taraması |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
8 |
Kaynak Taraması |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
9 |
Kaynak Taraması |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
10 |
Araştırma sorusunun analizi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
11 |
Araştırma sorusunun analizi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
12 |
Araştırma sorusunun analizi |
İlgili kaynakların okunması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
13 |
Varılan sonuçların değerlendirilmesi |
sonuçların yazılması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
14 |
Varılan sonuçların değerlendirilmesi |
sonuçların yazılması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
15 |
Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama |
sonuçların yazılması |
Danışman ile karşılıklı tartışma |
|
16/17 |
Sunum |
Presentation |
Presentation |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
4 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
4 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
5 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
4 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
8 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir |
5 |
|
9 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
4 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
5 |
|
14 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|