Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : MGS 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AZMİ YALÇIN
Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN
Prof.Dr. ÜNAL AY
Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GAMZE VURAL
Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN
Prof.Dr. SERAP ÇABUK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR
Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL
Prof.Dr. YILDIRIM BEYAZITÖNAL
Doç.Dr. HİLAL İNAN
Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ
Prof.Dr. HATİCE DOĞUKANLI
Doç.Dr. MEHMET TURAN
Doç.Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR
Doç.Dr. ARZU UZUN
Prof.Dr. ERKUT DÜZAKIN
Prof.Dr. TURGUT ÇÜRÜK
Prof.Dr. CANAN MADRAN
Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR
Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplinini ile güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğini kazandırır
Araştırma sürecini sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama olarak inceler
Belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı İşletme anabilim dalının herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır

Dersin İçeriği : Seminer konusu belirleme ve sunuma hazırlama

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : IIBF


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
2 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
3 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
4 Seminer konusunun belirlenmesi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
5 Seminer konusunun belirlenmesi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
6 Kaynak Taraması İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
7 Kaynak Taraması İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
8 Kaynak Taraması İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
9 Kaynak Taraması İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
10 Araştırma sorusunun analizi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
11 Araştırma sorusunun analizi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
12 Araştırma sorusunun analizi İlgili kaynakların okunması Danışman ile karşılıklı tartışma
13 Varılan sonuçların değerlendirilmesi sonuçların yazılması Danışman ile karşılıklı tartışma
14 Varılan sonuçların değerlendirilmesi sonuçların yazılması Danışman ile karşılıklı tartışma
15 Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama sonuçların yazılması Danışman ile karşılıklı tartışma
16/17 Sunum Presentation Presentation


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Seçilen konu ile ilgli tüm kaynaklar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. 5
2 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. 4
3 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. 4
4 İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. 5
5 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. 4
6 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. 4
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
8 Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir 5
9 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. 4
10 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. 5
11 İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. 5
12 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. 5
13 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. 5
14 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6