|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Adli Odontoloji I (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
ADO500 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET HİLAL Prof.Dr. NECMİ ÇEKİN Prof.Dr. METE KORKUT GÜLMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kitlesel facialarda kimliklendirmede odontolojik yöntemlerin kullanılabilmesi Isırık izlerinin tanımlanması ve faillerin tespiti, Ölüm öncesi/sonrası kayıtların karşılaştırmalı analizleri ve eğitim becerisi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Diş analizleri ile kimliklendirme yapmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Konuyla ilgili hekim ve diş hekimlerini ilgilendiren yasa ve yönetmelikler, temel odontolojik teknikler,odontolojik tanıda kullanılan temel laboratuvar yöntemleri, odontolojik incelemelerin sonuçlarına etkili olabilecek faktörler,örneklerin toplanma yöntemleri,sonuçların değeri ve güvenirliliği. Konvansiyonel tanı yöntemleri ile ısırık izinin belirlenmesi ve kimliklendirmedeki önemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Diş hekimliği dersliği
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Adli diş hekimliğinin adli bilimler içerisindeki yeri ve önemi |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
2 |
Adli diş hekimliğinin tarihçesi |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
3 |
Adli diş hekimliğinde oral otopsi teknikleri |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
4 |
Malpraktis olgularına adli diş hekimliği yaklaşımları |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
5 |
Bir kimliklendirme yöntemi olarak dental kimliklendirme, Dental kimliklendirme prensipleri |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
6 |
Çocuk istismarı olgularında adli diş hekimliği yaklaşımları |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
7 |
Çocuk istismarı olgularında adli diş hekimliği yaklaşımlari |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
8 |
Vize |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
9 |
Adli diş hekimliğinde rapor prosedürleri |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
10 |
Kitlesel facialarda adli diş hekimliğinin önemi |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
11 |
Kitlesel facialarda kimliklendirme prosedürleri |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
12 |
Toplu ölümlerde dental kimliklendirme prensipleri |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
13 |
Kitlesel facialarda WINID kullanımı |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
14 |
Dental yaş tahmini metodları |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
15 |
Seminer sunumu |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Adli DişHekimliği (Hüseyin Afşin) İstanbul,2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Adli Tıp Bilgisine sahip olabilir |
5 |
|
2 |
Türk Ceza Kanununda ve Ceza Muhakemeleri kanununda bulunan ilgili yasaları bilir |
3 |
|
3 |
Adli Bilimler ve alt başlıkları bilir |
3 |
|
4 |
Adli Bilimler laboratuvar çalışmalarını uygular |
5 |
|
5 |
Adli Bilimler alanında kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma |
2 |
|
6 |
laboratuvar sonuçlarının yorumlar |
4 |
|
7 |
Adli olaylarda karşılaşılan olayları çözebilir |
5 |
|
8 |
Biyolojik örneklerin analizi ve yorumlar |
5 |
|
9 |
Bağımsız bilirkişi olarak hizmet verebilir |
4 |
|
10 |
Meslek sorumluluğu kazanır |
3 |
|
11 |
Meslek Etiğini Öğrenebilir |
2 |
|
12 |
Bir araştırmayı planlar |
2 |
|
13 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahipdir |
4 |
|
14 |
Adli Bilimlerin herbir alanında bilirkişi donanımına sahip olabilir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 117 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|