Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Adli Bilimlere Giriş(Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
ADT501 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NECMİ ÇEKİN Doç.Dr. AHMET HİLAL Prof.Dr. METE KORKUT GÜLMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Adli Bilimleri öğrenir
Dünyada ve ülkemizde Adli Bilimler yapılanmasını öğrenir Hukuk davalarında adli bilimlerin rolünü bilir Adli Bilimler kapsamında bulunan alt bilim dalları hakkında bilgi sahibidir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Adli Bilimlerin ve alt bilim dallarının tanıtılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dünyada ve ülkemizde adli bilimlerin konumu ve kapsamı. Adli bilimlerle ilgili etik kavramlar. Ceza ve hukuk davalarında adli bilimlerin rolü, sorumlulukları ve geliştirilmesine yönelik çabalar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Adli Tıp Anabilim Dalı dersliği |
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Adli Tıp Bilgisine sahip olabilir |
3 |
|
2 |
Türk Ceza Kanununda ve Ceza Muhakemeleri kanununda bulunan ilgili yasaları bilir |
4 |
|
3 |
Adli Bilimler ve alt başlıkları bilir |
5 |
|
4 |
Adli Bilimler laboratuvar çalışmalarını uygular |
4 |
|
5 |
Adli Bilimler alanında kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma |
3 |
|
6 |
laboratuvar sonuçlarının yorumlar |
2 |
|
7 |
Adli olaylarda karşılaşılan olayları çözebilir |
3 |
|
8 |
Biyolojik örneklerin analizi ve yorumlar |
2 |
|
9 |
Bağımsız bilirkişi olarak hizmet verebilir |
5 |
|
10 |
Meslek sorumluluğu kazanır |
4 |
|
11 |
Meslek Etiğini Öğrenebilir |
4 |
|
12 |
Bir araştırmayı planlar |
3 |
|
13 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahipdir |
3 |
|
14 |
Adli Bilimlerin herbir alanında bilirkişi donanımına sahip olabilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|