Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
ELT Management |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 706 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dil öğrenme yaklaşımları konusunda bilinç uyandırmak Dil öğretmeni vasıfları konusunda bilinç uyandırabilmek Dil öğretmeni olarak yeteneklerini geliştirme ile ilgili literatürü takip edebilme Dil öğretmeni olarak sınıf içi ve dışı performansını değerlendirebilmek ve öz eleştiri yapabilmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı öğretmen ve öğretmen adaylarının mesleki gelişiminde rol oynayacak öğrenme, öğretme ve idare alanlarında farkındalık yaratmak ve ilgili literatürün farkında olup kendi´ meslek yaşantısını değerlendirebilmektir. İngilizce öğretmenliği mesleki çerçevesinde teknoloji kullanımının yeri ve önemi özellikle ele alınacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dil öğretme yaklaşımları, Ders planlama ve sınıf idaresi, Alternatif Değerlendirme Yolları, Sınıf içinde teknoloji kullanımı ve önemi,Eğitimde bireysel farklılıklar, Mesleki Gelişim, Liderlik, Motivasyon |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
İngiliz Dili Eğitimi Bölümü Toplantı Odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş |
Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
2 |
Derse özel teknik terimler listesi paylaşımı |
Teknik terimlerin kaydı için günlük tutulması beklenir. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
3 |
Dil öğretme/öğrenmeye yaklaşımlar; ders planlama süreci ve müfredat oluşturma |
Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
4 |
İngiliz Dili Eğitiminde birleşik metot kullanımı ve bunun etkileri |
Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
5 |
Öğrenciye Bakış ve Motivasyon |
Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
6 |
Dil Öğretmenin Vasıfları; Liderlik Konusu |
Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
7 |
İngilizce materyal seçimde ölçütler |
Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
8 |
Kültürlerarası etkileşim çerçevesinde dil öğretmenin tutumu |
Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
9 |
Medyanın İngiliz Dili Eğitimdeki Yeri ve Önemi |
Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
10 |
Teknolojinin Dil Öğretmenin Mesleki Yaşamımdaki Yeri |
Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
11 |
Yansıtmacı Yöntem |
Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
12 |
Alternatif Değerlendirme |
Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
13 |
Meslekte Gündemi Yakalayabilme Becerisi |
Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. |
Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler. |
|
14 |
Ders Tekrarı ve Katılımcıların Dönütleri |
Katılımcılar ve öğretim elemanı dönem dersinin içeriklerini gözden geçirip yansıtma yaparlar. |
Dersi tekrar sürecinde soru cevap tekniği uygulanır. Katılımcılar dönem boyunca tuttukları ders günlüğü ile tartışmayı sürdürürler. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
4 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
3 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
5 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|