Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : ELT Management

Dersin Kodu : ELT 706

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dil öğrenme yaklaşımları konusunda bilinç uyandırmak
Dil öğretmeni vasıfları konusunda bilinç uyandırabilmek
Dil öğretmeni olarak yeteneklerini geliştirme ile ilgili literatürü takip edebilme
Dil öğretmeni olarak sınıf içi ve dışı performansını değerlendirebilmek ve öz eleştiri yapabilmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin temel amacı öğretmen ve öğretmen adaylarının mesleki gelişiminde rol oynayacak öğrenme, öğretme ve idare alanlarında farkındalık yaratmak ve ilgili literatürün farkında olup kendi´ meslek yaşantısını değerlendirebilmektir. İngilizce öğretmenliği mesleki çerçevesinde teknoloji kullanımının yeri ve önemi özellikle ele alınacaktır.

Dersin İçeriği : Dil öğretme yaklaşımları, Ders planlama ve sınıf idaresi, Alternatif Değerlendirme Yolları, Sınıf içinde teknoloji kullanımı ve önemi,Eğitimde bireysel farklılıklar, Mesleki Gelişim, Liderlik, Motivasyon

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : İngiliz Dili Eğitimi Bölümü Toplantı Odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
2 Derse özel teknik terimler listesi paylaşımı Teknik terimlerin kaydı için günlük tutulması beklenir. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
3 Dil öğretme/öğrenmeye yaklaşımlar; ders planlama süreci ve müfredat oluşturma Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
4 İngiliz Dili Eğitiminde birleşik metot kullanımı ve bunun etkileri Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
5 Öğrenciye Bakış ve Motivasyon Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
6 Dil Öğretmenin Vasıfları; Liderlik Konusu Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
7 İngilizce materyal seçimde ölçütler Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
8 Kültürlerarası etkileşim çerçevesinde dil öğretmenin tutumu Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
9 Medyanın İngiliz Dili Eğitimdeki Yeri ve Önemi Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
10 Teknolojinin Dil Öğretmenin Mesleki Yaşamımdaki Yeri Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
11 Yansıtmacı Yöntem Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
12 Alternatif Değerlendirme Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
13 Meslekte Gündemi Yakalayabilme Becerisi Katılımcılar ilgili ders materyallerini hazırlanıp derse katılırlar. Öğretim elemanının dersi anlatmasından hemen sonra katılımcılar yorumlarını katarak tartışma ortamı içerisinde o haftanın konusunu işlerler. Uzun süreli bellekte saklama amacıyla blog üzerinde haftalık ödevlerini yerine getirirler.
14 Ders Tekrarı ve Katılımcıların Dönütleri Katılımcılar ve öğretim elemanı dönem dersinin içeriklerini gözden geçirip yansıtma yaparlar. Dersi tekrar sürecinde soru cevap tekniği uygulanır. Katılımcılar dönem boyunca tuttukları ders günlüğü ile tartışmayı sürdürürler.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition. Oxford University Press.
 Miles, M.B. (1994). Qualitative Data Analysis. Sage.
 Brehm, S.B., Kassin, S. & Fein, S. (2005). Social Psychology. NY: Houghton Mifflin Company.
 Richards, J. C. & Renandya, W. A. (2002). Methodology in language teaching. An Anthology of current practice. CUP.
 Berger, K. S. (2005). The developing person through the life span. Worth Publishers.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 4
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 3
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6