|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Subtropik Meyve Türlerinde Yetiştirme Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-562 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BİLGE YILMAZ Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders kapsamında Turunçgiller ve diğer subtropik meyvelerin (Trabzon hurması, Avokado, Pikan cevizi ve Kivi) fizyolojisi konusunda bilgi edinilir. Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir. Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Turunçgiller ve diğer subtropik meyvelerin (Trabzon hurması, Avokado, Pikan cevizi ve Kivi) fizyolojisi, bahçe tesisinden itibaren yaşlı ve verimden düşmüş bahçelere kadar değişik dönemlerdeki bahçelerde verim ve kaliteyi arttırma ile verimliliği devam ettirmeğe yönelik olarak yapılacak olan teknik uygulamalar (budama, bitki büyümesini düzenleyici maddeler, bilezik alma vb.) ayrıntılı olarak anlatılmakta, subtropik meyvelerin yetiştiriciliğinde verim ve kaliteyi arttırmaya yönelik bilgilerle donatılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Turunçgiller, Trabzon hurması, Avokado, Pikan cevizi ve Kivi fizyolojisini, bahçe tesisinden itibaren yaşlı ve verimden düşmüş bahçelere kadar değişik dönemlerdeki bahçelerde verim ve kaliteyi arttırma ile verimliliği devam ettirmeğe yönelik olarak yapılacak olan teknik uygulamaları (budama, bitki büyümesini düzenleyici maddeler, bilezik alma vb.) kapsar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslik ve subtropik meyveler bahçeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Meyve ağaçlarının fizyolojisi hakkında genel bilgiler |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
2 |
Turunçgil yetiştiriciliğinde verimlilik fizyolojisi |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
3 |
Turunçgil yetiştiriciliğinde bilezik alma işlemi ve bu işlemin bitki sağlığı ve meyve verim-kalitesi üzerine etkileri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
4 |
Turunçgil yetiştiriciliğinde büyümeyi düzenleyici maddeler, uygulanabilirliği ve meyve verim-kalitesi üzerine etkileri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
5 |
Turunçgil yetiştiriciliğinde budama ve meyve verim-kalitesi üzerine etkileri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
6 |
Turunçgillerde seyreltme ve bilezik almanın verim ve kalite üzerine etkileri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
7 |
ARA SINAV |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
|
8 |
Trabzon hurmasında budama ve büyümeyi düzenleyici maddelerin meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
9 |
Trabzon hurmasında verimlilik ve kaliteyi koruma ve artırmaya yönelik uygulamalar |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
10 |
Avukadoda budama ve büyümeyi düzenleyici maddelerin meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
11 |
Avokadoda verimlilik ve kaliteyi koruma ve artırmaya yönelik uygulamalar |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
12 |
Pikan cevizinde budama ve büyümeyi düzenleyici maddelerin meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
13 |
Pikan cevizinde verimlilik ve kaliteyi koruma ve artırmaya yönelik uygulamalar |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
14 |
Kivide budama ve büyümeyi düzenleyici maddelerin meyve verim ve kalitesi üzerine etkileri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
15 |
Kivide verimlilik ve kaliteyi koruma ve artırmaya yönelik uygulamalar |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
• Kiwifruit. Science and Management, I.J. Warrington ve G.C. Weston, New Zealand Society for Horticultural Science, Auckland, New Zealand, 1992.
•Persimmon culture in New Zealand. H. Kitagawa, P.G. Glucina, Wellington, 1984.
•The Avocado Botany, Production and Uses. A.W. Whiley, B. Schaffer and B.N. Wolstenholme, CABİ publishing, USA, 2002
•Pecan Cultivars the Orchard’s Foundation. D., Sparks, Department of Horticulture, University of Georgia, Athens, Georgia. 1992.
•Pecans. A Grower’s Perspective. W., Rice, PecanQuest Publications. Ponca City, Oklahoma. 1994.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
2 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
1 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
3 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
3 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
1 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 151 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|