Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Topraksız Bitki YetiştirmeTeknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-550 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitkileri topraksız yetiştirme teknikleri konusunda kavramsal ve kuramsal bilgiler edinilir. Araştırma veya ticari amaçlı bir topraksız üretimi yönetebilecek bilgi ve donanım kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Topraksız bitki yetiştirmenin ilkeleri ve bunu oluşturan elemanları öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Topraksız bitki yetiştirme sistemlerinin sınıflandırılması, su kültürü sistemi, açık ve kapalı substrat sistemleri, topraksız yetiştiricilikte kullanılan inert ve organik substratlar, topraksız yetiştiricilikte besin çözeltisi, topraksız yetiştiriciliğin avantajları ve dezavantajları konuları incelenmektedir. Ayrıca farklı bitki gruplarında, farklı topraksız yetiştiricilik sistemleri incelenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bahçe Bitkileri Bölümü derslikleri ve seraları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Topraksız yetiştiriciliğin tanımı ve sınıflandırılması |
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde tartışılarak verilir. |
|
2 |
Topraksız yetiştiriciliğin avantajları ve dezavantajları |
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde tartışılarak verilir. |
|
3 |
Açık ve Kapalı topraksız yetiştiricilik sistemleri |
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde tartışılarak verilir. Uygulamalar serada yapılır. |
|
4 |
Topraksız yetiştiricilikte kullanılan inert ve organik ortamların tanıtılması-1 |
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde tartışılarak verilir. Uygulamalar serada yapılır. |
|
5 |
Topraksız yetiştiricilikte kullanılan inert ve organik ortamların tanıtılması-2 |
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde tartışılarak verilir. Uygulamalar serada yapılır. |
|
6 |
Ortam kültürlerinin prensipleri I (torbo kanalet, yastık vb.)
|
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılmas |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde tartışılarak verilir. Uygulamalar serada yapılır. |
|
7 |
Ortam kültürleri prensipleri II (kolon, yatak, tekne vb.)
|
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde tartışılarak verilir. Uygulamalar serada yapılır. |
|
8 |
ARA SINAV |
Bu haftaya kadar incelenen konuları içeren tüm ders notları ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Yazılı sınav |
|
9 |
Su kültürleri prensipleri |
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde Uygulamalar serada yapılır.tartışılarak verilir. |
|
10 |
Besin Çözeltisi Hazırlanması ve bitkilere verilmesi -1 |
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılmas |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde Uygulamalar serada yapılır.tartışılarak verilir. |
|
11 |
Besin Çözeltisi Hazırlanması ve bitkilere verilmesi -2 |
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde tartışılarak verilir. |
|
12 |
Örnek bir topraksız yetiştiricilik sisteminin incelenmesi I (Besleyici Film Tekniğinde yetiştiricilik) |
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılmas |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde tartışılarak verilir. Uygulamalar serada yapılır. |
|
13 |
Örnek bir topraksız yetiştiricilik sisteminin incelenmesi II (Kayayününde yetiştiricilik) |
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde tartışılarak verilir. Uygulamalar serada yapılır. |
|
14 |
Örnek bir topraksız yetiştiricilik sisteminin incelenmesi III (Volkanik tüf) |
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde tartışılarak verilir. Uygulamalar serada yapılır. |
|
15 |
Örnek bir topraksız yetiştiricilik sisteminin incelenmesi IV (Besin çözeltisi sisinde yetiştiricilik) |
Ders notu ve kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Teorik bilgiler sınıf ortamında öğrencilerle interaktif şekilde tartışılarak verilir. Uygulamalar serada yapılır. |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Dönem boyuna incelenen konuları içeren tüm ders notları ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
4 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
5 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
5 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
5 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
2 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
5 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|