Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bahçe Bitkilerinde Büyümeyi Düzenleyiciler

Dersin Kodu : BB-545

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu ders kapsamında büyümeyi düzenleyici maddeler konusunda bilgi edinilir.
Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir.
Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bahçe Bitkilerinde Büyümeyi Düzenleyici Maddelerin tanımı metabolizması, etki mekanizmaları fizyolojik etkilerinin açıklanması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği : Bitki hormonları, tanımı, oluşumu, fonksiyonları, oksin, giberellin, sitokinin, etilen ve absizik asit biyosentezi ve metabolizması, poliaminler, salisilik asit, jasmonoik asit ve brassinosteroidler anlatılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çukurova üniversitesi ziraat fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitki hormonları tanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
2 Oksinler tanımı, çeşitleri Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
3 Oksinlerin biyokimyası Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
4 Oksinlerin mekanizması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
5 Gibberelinler tanımı, metabolizması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
6 Giberellinlerin çeşitleri Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
7 ARA SINAV Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Yazılı sınav
8 Sitokininler tanımı, metabolizması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
9 Sitokininlerin mekanizması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
10 Absizik asit tanımı, metabolizması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
11 Absizizk asitin mekanizması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
12 Etilen tanımı, metabolizması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
13 Etilenin mekanızması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
14 Diğer hormonlar Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
15 Diğer hormonlar Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
16/17 YILSONU SINAVI Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
Diğer Kaynaklar  Natural Growth Inhibitors and Phytohormones in Plants and Environtment Kefeli I.V and Kalaevitch M.V, Kluwer Academic Publishers, 2003 323 p
 Plant Hormones, Biosynthesis, Signal Transduction,Action. Davies, P.J. Kluwer Academic Publishers, Nedherlands, 2004
 Biochemisttry and Molecular Biology of Plant Hormones. Hooykaas, P.J.J., Hall, M.E.,Libbenga, K.R. 1999 Elsevier, Netherlands
 Chemistry of Plant Hormones Takahashi, N. 2000. CRC Pres, Inc.Boca Raton, Florida


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 5 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 4
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 4
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 3
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 3
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 4
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 4
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 4
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 5
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 3
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 3
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 3
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6