|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bahçe Bitkileri Analizinde Kromatografi Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-537 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders kapsamında kromatografi teknikleri hakkında temel bilgiler verilir. Kağıt kromatografisi, ince tabaka kromatografisi hakkında bilgi edinilir. HPLC GCMS gibi enstrümental cihazların temel prensipleri kavranır. Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bahçe Bitkileri analizlerinde kromatografi tekniklerinin açıklanması hedeflenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kromatografinin prensipleri ve kullanılma yerleri, kromatografide ekstraksiyon yöntemleri, biyolojik yöntemler, kağıt ve ince tabaka kromatografilerinin; hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, gaz kromatografisinin bitki analizlerinde kullanımı, gaz kromatografisi-kütle spektrofotometresi, yüksek basınçlı sıvı kromatografisinin çalışma prensipleri, radyoaktif yöntemin kullanım olanakları, immunoassay yöntemi gibi konular anlatılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kromatografinin tanımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
2 |
Ekstraksiyonun tanımı ve yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
3 |
Alıkonma indeksi sistemi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Kromatografi çeşitleri |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Kağıt kromatografisi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
İnce tabaka kormatografisi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
ARA SINAV |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Gaz kromatografisi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
Kütle spektorofotometresi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Gaz kromatografisi kütle spektrofotmetresi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Gaz kromatografisi kütle spektorfotometresi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Yüksek performanslı sıvı kromatografisi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
13 |
Yüksek performanslı sıvı kromatografisi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Radyoaktif analiz yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Radyoaktif analiz yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Enstrümental Gıda Analizleri-II.Işıl Y. Ege Üniversitesi Basımevi. Bornova İzmir 1994
Plant Hormones, Biosynthesis, Signal Transduction,Action. Davies, P.J. Kluwer Academic Publishers, Nedherlands, 2004.
Proceeding of the Eleventh International Symposium on Plant Bioregulators in Fruit Production. Costa G. ACTa Number 884.2010•Persimmon culture in New Zealand. H. Kitagawa, P.G. Glucina, Wellington, 1984.
Biochemisttry and Molecular Biology of Plant Hormones. Hooykaas, P.J.J., Hall, M.E.,Libbenga, K.R. 1999 Elsevier, Netherlands
Chemistry of Plant Hormones Takahashi, N. 2000. CRC Pres, Inc.Boca Raton, Florida
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
3 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
2 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
2 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|