|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sürdürülebilir Pazarlama |
|
Dersin Kodu |
: |
MG3 706 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERAP ÇABUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İşletmenin iç ve dış çevresini daha iyi tanımlayabilir.
Sürdürülebilirlik bağlamında yeşil pazarlama kavramının anlayabilecek ve gerekli Uygulamaları tasarlayabilir.
Açıkça "yeşil yıkama" dan yeşil pazarlamayı ayırt edebilir.
Daha sürdürülebilir iş modellerini benimseyebilir.
Gerçek yeşil ürün ve hizmetler için talep yaratma becerisi kazanabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders sürdürülebilir bir dünya düzeni için, tüketici talebini anlamak, çağdaş ve sosyal ihtiyaca cevap verebilecek bir pazarlama sistemi tasarlamayı amaçlar. Ders, işletmelerin stratejilerini ve ürünlerini sürdürülebilir çerçevede tasarlamalarında öğrencilere faydalı olacaktır. Gerçek yeşil tüketimin boyutlarının ortaya konulması ve tartışılması amaçlanmaktadır. Öğrenciler yeni ürün girişimleri, yeni taşımacılık şekilleri, tüketim modelleri, çevresel sorumluluk konularında daha yaratıcı sorgulamalar yapabileceklerdir. Yeşil pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi için bilimsel altyapı sunulacaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders sürdürülebilir pazarlama kavramı ve kapsamına ilişkin konuları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sürdürülebilir Kalkınma, Sürdürülebilir Pazarlama, Sosyal pazarlama |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Yeşil şirket ve yeşil marka bakış açıları. Kurumsal itibar ve sosyal sorumluluk |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Sürdürülebilir Pazarlama Çevresi |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Sorumlu tüketicilik ve yeşil tüketici, Gönüllü Sadeleşme |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Yeşil pazarlama stratejisi ve yeşil pazarlama karması. Ürün / hizmetler. |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Yeşil pazarlama strateji ve yeşil pazarlama karması. Tanıtım ve fiyatlandırma. |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Yeşil pazarlama strateji ve yeşil pazarlama karması. Dağıtım ve tedarik zincirleri |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
9 |
Yeşil pazarlama ve hukuk, tüketici korunması. |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Yeşil pazarlama ve yeşil yıkama (yeşile boyama) |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Bazı uygulamalar: Sürdürülebilir yaşam, sürdürülebilir evler, sürdürülebilir tarım |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Sürdürülebilir Pazarlamanın yeniden tasarlanması |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Yeşil Girişimcilik |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Sunumlar |
Sunum için gerekli okuma, araştırma ve hazırlıkların yapılması |
Öğrenci sunumları |
|
15 |
Sunumlar |
Sunum için gerekli okuma, araştırma ve hazırlıkların yapılması |
Öğrenci sunumları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sustainability Marketing, A Global Perspective,F.M. Belz& K.Peattie
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Küçük Güzeldir, E. Schumacher
Tercih Sizin, Al Gore, EkoIQ Yayınları
Dünyanın Durumu 2011, Worlwatch Institute, Türkiye İş Bankası, Tema Kültür yayınları
Tükenen Dünya, Al Gore, Siren yayınları
YeşilPazarlama Manifestosu, John Grant, MediaCat Yayınları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
3 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
3 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
4 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
3 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
8 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir |
5 |
|
9 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
5 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
3 |
|
14 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|