Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Veri Analizi

Dersin Kodu : IEM 737

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ÖZGÜR GÜLER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel istatistiksel kavramları açıklar
Veri tipleri ve bu verilere uygun istatistiksel yöntemleri belirler
Araştırma hipotezini istatistiksel olarak oluşturabilir
Oluşturduğu hipotezi uygun yöntemle analiz edip sonuçları yorumlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilimsel olarak ortaya atılan teorinin geçerliliği ve doğruluğunun uygun istatistiksel yöntemlerle sınanması. Eldeki veriye göre uygun istatistiksel tekniğin seçimi.

Dersin İçeriği : Araştırma yöntemleri, veri ve ölçme düzeyleri, veri toplama, verinin grafiksel olarak özetlenmesi, verinin sayısal olarak özetlenmesi, güven aralıkları, hipotez testleri, parametrik olmayan yöntemler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İİBF derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Araştırma yönteminin aşamaları Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım
2 Ölçme düzeyleri Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım
3 Örnekleme yöntemleri, Veri toplama teknikleri Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım
4 Grafik çizimi ve yorumlanması Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması
5 Grafik çizimi ve yorumlanması Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması
6 Betimsel istatistiklerin hesaplanması ve yorumlanması Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması
7 Betimsel istatistiklerin hesaplanması ve yorumlanması Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması
8 Arasınav
9 Güven aralıkları (Tek örneklem) Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması
10 Güven aralıkları (İki veya daha fazla örneklem) Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması
11 Hipotez testleri (Tek örneklem) Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması
12 Hipotez testleri (İki veya daha fazla örneklem) Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması
13 Bağımsızlık testleri ve Korelasyon Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması
14 Parametrik olmayan yöntemler (Tek örneklem) Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması
15 Parametrik olmayan yöntemler (İki veya daha fazla örneklem) Kaynaktan ilgili bölüm Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lisansüstü Araştırmalarda İstatistik Uygulamaları (SPSS Uygulamalı), Murat Atan (Ed.), Murat Atan, Sibel Atan, Yalçın Arslantürk, Dama Kitabevi, Kasım 2012, Ankara
 Betimsel İstatistik, Necmi Gürsakal, Dora Kitabevi, 2012, Bursa
 Çıkarımsal İstatistik, Necmi Gürsakal, Dora Kitabevi, 2009, Bursa
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ekonometri kavramlarını açıklar 2
2 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 1
3 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 4
4 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 5
5 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 5
6 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir 4
7 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 4
8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 3
9 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 2
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 1
11 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 4
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 1
13 İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar 3
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 0
15 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 0
16 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6