Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematiksel İktisat II

Dersin Kodu : IEM 708

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEVAT BİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Milii gelir hesaplarını açıklar
Toplam üretim ve verimliliği tanımlar
Kapalı ve açık ekonomilerde tasarruf-yatırım ilişkilerini çözümler
Para ve enflasyon kavramlarını içeriklerini açıklar ve ikisi arasındaki ilişkileri ele alır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Makroekonomi teorisinin orta ve ileri düzeyde anlaşılması, makroekonomik verilerin, olguların ve ilişkilerin analitik çerçevede çözümlenmesi

Dersin İçeriği : Milli gelir hesapları, kapalı ve açık ekonomilerde tasarruf ve yatırım, para ve enflasyon kavramları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Makroekonomi uygulaması ve makroekonomik politika olgularının anlamı Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
2 Milli Gelir Hesapları, GSYİH üretim yaklaşımı, Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
3 GSYİH harcama yaklaşımı, GSYİH gelir yaklaşımı, reel-nominal GSYİH karşıtlığı Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
4 Enflasyon, işsizlik ve faiz oranlarının ölçümü ve tanımı Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
5 Toplam üretimin belirleyicileri, faktör fiyatlarının belirlenmesi Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
6 Tasarruf ve yatırım ilişkisi Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
7 Kapalı ekonomide tasarruf, yatırım ve mal piyasası dengesi Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
8 Ara sınav
9 Tasarruf ve yatırımdaki değişmelere tepkiler Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
10 Açık ekonomide tasarruf, yatırım ve mal piyasası dengesi Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
11 Küçük açık ekonomide tasarruf, yatırım ve dış ticaret dengesi Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
12 Tasarruf ve yatırımdaki değişmelere tepkiler Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
13 Para kavramı ve içeriği Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
14 Para arzı ve paranın miktar teorisi Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
15 Parasal taban ve para çarpanı Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
16/17 Dönem sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Makroekonomi: Politka ve Uygulama, F.S.Mishkin, Pearson Yayınevi, 2012
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ekonometri kavramlarını açıklar 1
2 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 5
3 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 3
4 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 5
5 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 2
6 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir 0
7 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 3
8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 3
9 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 2
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 2
11 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 2
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 2
13 İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar 2
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 1
15 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 3
16 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6