|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Davranış Farmakolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
FAR538 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FAZİLET AKSU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Davranış Farmakolojisi ile ilgili genel kavramları bilir Santral Sinir Sistemi Anatomisi hakkında bilgisi olur Santral Sinir Sistemi Fizyolojisi hakkında genel bilgisi olur Santral Sinir Sisteminin hücresel yapısını bilir Nöronlar arası iletişimi bilir Davranışları düzenleyen mekanizmaları bilir Davranışları etkileyen ilaçlar hakkında bilgisi olur Davranış Farmakolojisinde kullanılan deneysel yöntemler hakkında bilgisi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Davranışları etkileyen ilaçlarla ilgili ileri düzeyde bilgi sağlanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Santral sinir sisteminin anatomik ve hücresel yapısı, sinapslar, nöromediyatörler, nöronlar arası ileti, santral sinir sistemini etkileyen ilaçlar, davranış deneyleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Davranış Farmakolojisi kapsam ve kavramlar |
Önerilen kaynaktan okuma |
Power Point sunum |
|
2 |
Santral Sinir Sistemi Anatomisi |
Önerilen kaynaktan okuma |
Power Point sunum ve tartışma |
|
3 |
Santral Sinir Sistemi Fizyolojisi |
Önerilen kaynaktan okuma |
Power Point sunum ve tartışma |
|
4 |
Nöron |
Önerilen kaynaktan okuma |
PP sunum ve tartışma |
|
5 |
Nöronlar arası iletişim, sinapslar ve iyon kanalları |
Önerilen kaynaktan okuma |
PP sunum ve tartışma |
|
6 |
Santral Sinir sisteminin nöromediyatörleri |
Önerilen kaynaktan okuma |
PP sunum ve tartışma |
|
7 |
Santral Sinir sisteminin nöromediyatörleri |
Önerilen kaynaktan okuma |
PP sunum ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
sözlü sınav |
|
9 |
Santral Sinir sisteminin nöromediyatörleri |
Önerilen kaynaktan okuma |
PP sunum ve tartışma |
|
10 |
Santral Sinir Sistemini etkileyen ilaçlar |
Önerilen kaynaktan okuma |
PP sunum ve tartışma |
|
11 |
Santral Sinir Sistemini etkileyen ilaçlar |
Önerilen kaynaktan okuma |
PP sunum ve tartışma |
|
12 |
Santral Sinir Sistemini etkileyen ilaçlar |
Önerilen kaynaktan okuma |
PP sunum ve tartışma |
|
13 |
Santral Sinir Sistemini etkileyen ilaçlar |
Önerilen kaynaktan okuma |
PP sunum ve tartışma |
|
14 |
Davranış Deneyleri hakkında teorik bilgiler |
makale okuma |
PP sunum ve tartışma |
|
15 |
Uygulama |
İlgili bir makaleyi özetleyerek sınıfta anlatma ödevi |
Sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Sözlü yoklama, derse ve tartışmaya katılım, ödev hazırlama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Goodman and Gilman´s The Pharmacologic Basis of Therapeutics
Behavioural Neuroscience, A practical Approach
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur |
5 |
|
3 |
Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir |
5 |
|
5 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur |
4 |
|
6 |
Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur |
4 |
|
7 |
Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
8 |
Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur |
4 |
|
10 |
Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
11 |
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
12 |
Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. |
3 |
|
13 |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
5 |
|
14 |
Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|