|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Santral Sinir Sistemi Farmakolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
FAR542 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YUSUF KARATAŞ Prof.Dr. FAZİLET AKSU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
SSS nin anatomik ve hücresel yapısını bilir. SSS nin fizyolojisini bilir SSS´nin fonksiyonlarını öğrenir. SSS´nin hastalıklarını bilir. SSS hastalıklarında kullanılan ilaçları bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Santral Sinir Sistemi (SSS) organizasyonu, işleyişi, hastalıkları ve bu hastalıklarda kullanılan ilaçlarla ilgili güncel bilgilerin öğrenilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Santral sinir sisteminin anatomik ve hücresel düzeyde yapısı, fizyolojisi. Sinir hücresi, sinirler arası iletişim, sinapslar. Iyon kanalları ve nörotransmiterler. Santral sinir sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçların farmakolojisi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Santral sinir sisteminin anatomik yapısı |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
2 |
Santral sinir sisteminin hücresel yapısı: Sinir hücresi |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
3 |
Sinirler arası iletişim, sinaps. |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
4 |
İyon kanalları ve Nörotransmitterler |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
5 |
Amin yapılı nörotransmiterler |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
6 |
Aminoasid yapılı nöromediyatörler |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
7 |
Peptid yapılı nöromediyatörler |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Sözlü sınav |
|
9 |
İlaçların etki yerleri |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
10 |
Genel anestezikler |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
11 |
Lokal anestezikler |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
12 |
Antidepresanlar |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
13 |
Antiepileptikler |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
14 |
Analjezik ilaçlar: Opioids |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
15 |
Analjezik ilaçlar: Nonsteroidal antiinflamatuvar ilaçlar |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
sınava hazırlık |
Sözlü yoklama, derse ve tartışmaya katılım, ödev hazırlama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Concise clinical pharmacology: CNS therapeutics (John P. Blass)
Goodman and Gilman´s The Pharmacologic Basis of Therapeutics
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur |
5 |
|
3 |
Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir |
3 |
|
5 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
|
8 |
Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur |
3 |
|
10 |
Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
3 |
|
11 |
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
12 |
Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
13 |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
5 |
|
14 |
Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|