Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Epidemiyoloji

Dersin Kodu : BİS553

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HÜSEYİN REFİK BURGUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel terminolojileri bilmek
Hastalıkların doğal gidişini bilmek
Epidemiyolojinin kullanılma gerekçelerini bilmek
Hastalıkgörülme sıklığı ölçütleri-prevalans
Mortalite görülme sıklığı ölçtleri ve standardizasyonu bilmeli
Hastalıkların doğal gidişini inceleyebilmeli
Hastalık ndedenlerini-risk faktörlerini saptayabilmeli
Hastalık yükü belitrlemde kullanılan çalışma tasarımlarını bilmeli
Hastalık riskini belirlemde kullanılan çalışma tasarımlarını bilmeli
karıştırıcı faktörlerin ve hastalık risk faktörlerini ilişkisinin düzeltilme yöntemlerini bilmeli

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel epidemiyolojik termilojiler, epidemiyolojinin amaçlarını, hastalık yükünün ve hastalık risklerinin belirlenmesini, neden sonuç ilişkilerini incelemesini öğrenmesidir.

Dersin İçeriği : Epidemiyolojiye giriş,Hastalık ve ölüm ölçütleri,Tarama ve tanı testleri,Hastalığın doğal gidiişinin incelenmesi,hastalık nedenlerinin araştırılması,GÖZLEMSEL ARAŞTIRMALAR (KESİTSEL ÇALIŞMALAR, vaka kontrol ve kohort ),YANLILIKLAR VE DÜZELTİLMELER, GENETİK ´TE ve çevrede UYGULAMALARI

Dersin Dili : Türkçe+İngilizce

Dersin Yeri : Biyoistatistik ABD, Enformatik Laboratuvarında


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Epidemiyolojiye giriş 1. kaynaktan 1.bölümün okunması Okuma
2 Hastalık ölçütleri 1. kaynaktan 3.bölümün okunması Okuma
3 Morbidiite ölçütleri 1. kaynaktan 3 ve 4.bölümün okunması Okuma ve ödev
4 Tarama ve tanı testleri 1. kaynaktan 5.bölümün okunması Okuma ve ödev
5 Hastalığın doğal gidiişinin incelenmesi 1. kaynaktan 6..bölümün okunması Okuma ve ödev
6 hastalık nedenlerinin araştırılması 1. kaynaktan 9.bölümün okunması Okuma ve ödev
7 ARA SINAV
8 GÖZLEMSEL ARAŞTIRMALAR (KESİTSEL ÇALIŞMALAR) 1. kaynaktan 9.bölümün okunması Okuma ve ödev
9 GÖZLEMSEL ARAŞTIRMALAR(vAKA-KONTROL, KOHORT) 1. kaynaktan 9.ve 10. bölümün okunması Okuma ve ödev
10 YANLILIKLAR VE DÜZELTİLMELERİ 1. kaynaktan 15.. bölümün okunması Okuma ve ödev
11 YANLILIKLAR VE DÜZELTİLMELERİ 1. kaynaktan 15.. bölümün okunması Okuma ve ödev
12 GENETİK ´TE UYGULAMALARI 1. kaynaktan 16.. bölümün okunması Okuma ve ödev
13 GENETİK ´TE UYGULAMALARI 1. kaynaktan 16. bölümün okunması Okuma ve ödev
14 ÇEVREDE UYGULAMALARI 1. kaynaktan 16. bölümün okunması Okuma ve ödev
15 ÇEVREDE UYGULAMALARI 1. kaynaktan 17.. bölümün okunması Okuma ve ödev
16/17 FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tezcan SAbahat. Epidemiyoloji, Hacettepe Ün,versitesi yayınları. Ankara 2002
 Gordis Leon. Epidemiology . elsevier,4th edition, 2009.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 25
    Ödev/Proje/Diğer 14 75
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, 4
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur 4
3 Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, 0
4 Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, 3
5 Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, 0
6 Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, 4
7 Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, 0
8 Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, 3
9 Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, 0
10 Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, 0
11 Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, 0
12 Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, 0
13 Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. 0
14 Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, 0
15 Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5