Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyofizikte Temel Veri Analiz Teknikleri

Dersin Kodu : BFZ-510

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 7

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ölçmenin öneminin farkına varır
Hata ve yanlışı ayırt eder
Sistematik ve rastgele hataları ayırt eder
Deneysel verileri grafik şeklinde sunabilme bilgisine sahibi olur.
Deneysel verilerin istatistiksel analizini yapabilir.
Deneysel sonuçları rapor haline getirebilme bilgisine sahip olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Deneysel verilerin istatistik ve grafik yöntemlerle doğru analizini yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek

Dersin İçeriği : Ölçme, hata, hata analizi, Sonuçların anlamlı rakamlarla yazılabilmesi, verilerin grafikle gösterilmesi, Korelasyon katsayısı ve regresyon eğrisi, eğri tutturumu (curve fitting), temel istatistik, student t-testi, ortalamaların karşılaştırılması, ANOVA, ödev1,2,3,4

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ölçme Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
2 Hata ve hata çeşitleri Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
3 Hata analizi Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
4 Sonuçların anlamlı rakamlarla yazılabilmesi Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
5 Verilerin grafikle gösterilmesi Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
6 Korelasyon katsayısı ve regresyon eğrisi Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
7 Eğri tutturumu (curve fitting) Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
8 temel istatistik Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
9 ödev1 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur hoca ders anlatır, örnek çözer, ders interaktif işlenir
10 ortalamaların karşılaştırılması ve student t-testi, Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
11 ödev2 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur hoca ders anlatır, örnek çözer, ders interaktif işlenir
12 ortalamaların karşılaştırılması ve student t-testi, Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
13 ödev3 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur hoca ders anlatır, örnek çözer, ders interaktif işlenir
14 ANOVA Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur hoca ders anlatır, örnek çözer, ders interaktif işlenir
15 ödev4 öğrenci kitap ve literatür okur öğrenci anlatır, uygular, tartışır
16/17 Final sınavı sözlü, yazılı, uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Biyoistatistik-Kadir sümbüloğlu, 2000
 Ders notları
 Problemler ve uygulama örnekleri
 Bilgisayar, istatistik ve Tıp - Murat Hayran, Oktay Özdemir-Hekimler yayın birliği, 1996-Ankara
 Temel ve Klinik Biyoistatistik, Beth Dawson-Saunders, Robert G. Trapp, 1994 Prentice-Hall International Inc
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 0
2 Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 0
3 Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 2
4 Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 5
5 Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 5
6 Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 1
7 Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 0
8 Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 4
9 Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 3
10 Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 5 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 167
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.68
Dersin AKTS Kredisi: 7