|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Fizyoloji Bireysel Çevre |
|
Dersin Kodu |
: |
BED-554 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsanın efora kısa ve uzun dönemde uyumunu bilir Enerji kaynakları ve antrenmanın fizyolojik temelleri hakkında bilgi sahibidir
Yorgunluk, toparlanma, beslenme ve farklı ortamlara organizmanın uyumunu ve performansın ölçülmesini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan fizyolojisi ve egzersiz ile birlikte vücutta nelerin değiştiğinin anlaşılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Özel egzersiz Fizyolojisi , dayanıklılık sporları
Özel egzersiz Fizyolojisi, kuvvet sporları
Antrenmanda meydana gelen değişiklikler. (Akut-Kronik Uyum)
Su içi egzersizleri ve yüzme fizyolojisi
Su altı fizyolojisi
Yüksek rakım fizyolojisi
Kadınlarda spor
Çocuklarda spor
Kardiyak ve pulmoner hastalaıklarda spor.
Metabolik hastalıklarda spor |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Özel egzersiz Fizyolojisi , dayanıklılık sporları |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
2 |
Özel egzersiz Fizyolojisi, kuvvet sporları |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
3 |
Antrenmanda meydana gelen değişiklikler. (Akut-Kronik Uyum) |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
4 |
Su içi egzersizleri ve yüzme fizyolojisi |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
5 |
Su altı fizyolojisi |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
6 |
Yüksek rakım fizyolojisi |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
7 |
Yüksek rakım fizyolojisi |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
8 |
Ara sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Kadınlarda spor |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
10 |
Çocuklarda spor |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
11 |
Kardiyak ve pulmoner hastalaıklarda spor. |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
12 |
Kardiyak ve pulmoner hastalaıklarda spor. |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
13 |
Metabolik hastalıklarda spor |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
14 |
Metabolik hastalıklarda spor |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
15 |
Genel tekrar |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
16/17 |
Sınav |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
M. Günay, K. Tamer, İ. Cicioğlu : Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü, Gazi Büro Kitabevi,
Ankara, 2005,
2.Mc Ardle,Katch F.I, Katch L.V, Exercise Physiology ,Energy,Nutrition &Human performance Lippincott Williams & Wilkins , 2007
3.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
3 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
5 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
1 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
1 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
5 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
5 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
1 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
1 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
1 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
2 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
4 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
3 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
3 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
4 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
4 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
5 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
2 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
2 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|