Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilimsel Araştırma Yöntemleri I

Dersin Kodu : BED-522

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GONCA İNCE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel Kavramlarını (bilim, bilimsel araştırma, , değişken, ölçme) tanımlar
Bilimsel araştırma yöntemleri; betimsel ve deneysel yöntemleri kavrar
Bilimsel Araştırmalarda veri toplama tekniklerini (belge tarama, gözlem) kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilere, bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları, araştırma türlerini, bilimsel araştırmalarının temel özelliklerini, araştırmanın sürecinde yer alan aşamaları öğretmektir.

Dersin İçeriği : Bilim ve bilimsel yöntem, bilimsel araştırma ve ilgili kavramlar, bilimsel araştırma türleri, veri toplama teknikleri, bilimsel makale ve bölümleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar (bilim, bilimsel araştırma, değişken, evren, örneklem, hipotez, ölçme) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
2 Bilimsel araştırma için belgesel tarama ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
3 Bilimsel bir araştırmanın konusunu belirleyebilme ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
4 Bilimsel araştırmanın teorik altyapısının hazırlayabilme ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
5 Bilimsel makalenin evren ve örneklemini belirleyebilme ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
6 Bilimsel makalenin hipotez veya sorularının belirleyebilme ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
7 Araştırma verilerinin toplayabilme ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
8 Vize Sınavı Vize Sınavı Vize Sınavı
9 Bilimsel makalenin bölümlerinin yazabilme (giriş, materyal ve yöntem, bulgular ) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
10 Bilimsel makalenin bölümlerinin yazabilme (giriş, materyal ve yöntem, bulgular ) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
11 Bilimsel makalenin bölümlerinin yazabilme ( tartışma,sonuç ve öneriler, özet,kaynakça) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
12 Bilimsel makalenin bölümlerinin yazabilme (giriş, materyal ve yöntem, bulgular ) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
13 Bilimsel makalenin bölümlerinin yazabilme ( tartışma,sonuç ve öneriler, özet,kaynakça) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
14 Bilimsel makalenin bölümlerinin yazabilme ( tartışma,sonuç ve öneriler, özet,kaynakça) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
15 Bilimsel makale sunum teknikleri ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Ünsal P. Örgütsel Araştırmalarda Anket Yöntemi. İstanbul: Çantay Yayınları. 2003.
 Day RA. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çev: Gülay Aşkar Altay. Tübitak Yayınları. 2000.
 Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi-Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Matbaş Matbaacılık, 1982.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 4
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 5
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 2
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 1
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 2
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 2
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 5
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 5
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 3
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 5
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 0
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 1
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 4
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 0
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 2
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 3
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 5
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 1
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 71
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.84
Dersin AKTS Kredisi: 3