|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Örgütsel Etik |
|
Dersin Kodu |
: |
BED-515 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Örgüt, ahlak, etik, mesleki etik, yönetsel etik, örgütsel etik kavramlarını tanımlar.
Ahlak ve etik arasındaki ilişkiyi açıklar. Etik sistemleri açıklar Yönetimde etik niçin önemlidir bilir Yönetimin etik ilkelerini açıklar Mesleki etik ve etik kod kavramlarını açıklar Örgütsel etik kavramını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Etik ve ilgili kavramlarının tanımlanması ve çeşitli meslek ve örgütsel alanlarındaki etik ilke ve ilişkin bilgileri kazandırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Etik ile ilgili kavramlar, etik sistemeler, yönetimde etik ilkeler, mesleki etik ve örgütsel etik. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Etik ve ilgili kavramların tanımlanması |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
2 |
Etik sistemler |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
3 |
Etik sistemler |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
4 |
Etik sistemler |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
5 |
Etik sistemlere yöneltilen eleştiriler |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
6 |
Politika, tıp, hukuk, kitle iletişim vb. alanlardaki etik ilkeler |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
7 |
Yönetimde etik ve önemi |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
8 |
ARA SINAV |
Tekrar |
Sözlü veya Yazılı |
|
9 |
Yönetim ve etik ilkeler |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
10 |
Mesleki Etik |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
11 |
Etik kodlar |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
12 |
Örgütsel etik |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
13 |
Örgütsel etik |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
14 |
Etik eğitimi |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
15 |
Etik eğitimi |
Ders notu ve ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Genel Tekrar |
Sözlü veya Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Pehlivan Aydın İ. Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik Ankara: 3.Baskı, Pegem Yayıncılık, Kasım, 2002.
Dedeoğlu G. Bilişim Toplumu ve Etik Sorunlar İstanbul: 1.Baskı, Alfa Aktüel Yayınları, 2007.
Etik Üzerine Dersler. Kant I. Çeviren: Özügül O. İstanbul: 1.Baskı, Pencere Yayınları, Ağustos, 2003.
Dünyada ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite Ankara: Bilimsel Toplantı Serileri:1, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, 2000.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
0 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
2 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
0 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
5 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
0 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
0 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
3 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
0 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
0 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
0 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
2 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
0 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
0 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
0 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
0 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
0 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
1 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
0 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 106 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|