Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hücre Kültürüne Giriş

Dersin Kodu : HİS514

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜLYA ÖZGÜR
Prof.Dr. SAİT POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hücre kültürü laboratuvar cihazları tanıyabilir.
Hücre kültürü laboratuvar çalışma kurallarını öğrenir.
Temel hücre kültürü tekniklerini öğrenir.
Temel hücre kültürü uygulamalarını yapabilir.
Hücre kültürü laboratuvar da karşılaşılan sorunlar ve çözümler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : HİS512 Işık Mikroskopi Teknikleri I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel hücre kültürü tekniklerini öğrenebilme ve uygulayabilme.

Dersin İçeriği : Hücre kültürü tipleri, Karbondioksit inkübatörü, Mikroskop, Saklama koşulları, Hücre Kültürü Depoları, Hücre üretimi, Hücre kültürü medyumu, Hücre Kültürü emniyeti

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hücre kültürü nedir ve hangi amaçla kullanılır? Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
2 Hücre kültürü gelişiminde tarihsel olaylar Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
3 Hücre kültürü tipleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
4 Sub –kültür metodunun kullanımı Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
5 Kültür medyumları Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
6 Kültür kapları Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum ve demonstrasyon
7 İnkübatörlerin kullanımı Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum ve demonstrasyon
8 Ara sınav Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma yazılı sınav
9 Hücre kültür kontaminasyonları Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
10 Temel aseptik koşullar Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
11 Hücre kültüründe güvenlik önlemleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
12 Saklamak amacıyla hücrelerin dondurulması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum ve demonstrasyon
13 Dondurularak saklanmış hücrelerle çalışmak Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
14 Hücre canlılığı Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
15 Transfeksiyon yöntemleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
16/17 Final Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Davis JM.: Basic cell culture. A practical approach. Oxford University press. 1994, New York.
 Masters JRM.: Animal cell culture. 3rd ed. Oxford University press. 2005.
Diğer Kaynaklar  Ders sunumları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. 0
2 Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. 0
3 Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. 0
4 Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. 0
5 Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. 0
6 Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. 5
7 Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. 3
8 Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. 0
9 Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. 0
10 Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. 0
11 Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. 0
13 Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 0
14 Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. 0
15 Etkili iletişim kurabilir. 0
16 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 0
17 Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4